PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Předprofesní reflexe - OB7215306
Anglický název: Preprofessional reflection
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 25 (23)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Prerekvizity : OB7215302
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (08.01.2017)
Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu (6. sem. studia) s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele. Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná a na zkušenosti ze souvislé praxe. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (strukturace postupu podle M. Balinta). Do kurzu byl začleněn náhled do práce začínající učitelky MŠ, který byl realizován prostřednictvím dvou čerstvých absolventek oboru UMŠ, které přiblíží svůj první rok ve školní praxi – z pohledu vyrovnání se s požadavky MŠ (ŠVP; školní řád a kooperace s druhou učitelkou ve třídě – případně s pedag.asistentem; příprava a realizace pedagogického programu; zvládání chování dětí a individualizace přístupů; komunikace s rodiči). Studentky se absolventek následně ptají na konkrétní situace, jak byly řešeny a rozvíjí se diskuse nad různými názory a možným řešením v konkrétní školní praxi.
Literatura
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)

literatura:

Komárková,R.,Slaměník,I.,Výrost,J.a kol. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha:Grada, 2002. ISBN 80-247-0180-4.

Kratochvíl, S. Skupinová psychoterapie. Galén, 1995. ISBN 80-85824-20-5.

Nováčková, J. Pedagogický styl založený na zpětné vazbě. In: Syslová,Z.(ed.) Školní vzdělávací programy a evaluace v MŠ /CD ROM/. Praha: Verlag Dashofer, 2007. ISSN 1802-4130.

Pačesová,M. Lékař, pacient a Michael Balint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8.

Rogers, C.R. Jako byť sám sebou. IRIS, Bratislava 1996. ISBN 80-88778-02-6.

Rogers,C.R. Klientom centrovaná terapia. Modra: Persona, 2000. ISBN 80-967980-3-0.

Vymětal,J. Rogersovská  psychoterapie. ČS, 1996. ISBN 80-202-0605-1.

Výrost,J., Slaměník,I.  Sociální psychologie. 2.přepracované a rozšíř. vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-1428-8. 

 

 

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK