PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Příčiny neúspěchu v českém jazyce - OB2303V05
Anglický název: Reasons of Failure in Czech Language
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2014
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 20 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (19.01.2017)
Seminář bude zaměřen na práci s žáky, kteří jsou v českém jazyce neúspěšní z různých důvodů (poruchy učení, žák-cizinec, vztah žáka k vyučovacímu předmětu, kognitivní náročnost učiva, nedostatečná komunikační kompetence aj.) Pozornost bude věnována výsledkům mezinárodních srovnávacích testů a příčinám nízké úspěšnosti českých žáků i příčinám neúspěchu žáků v průběhu středoškolského vzdělávání. Požadavky k zápočtu: aktivní účast v seminářích, povolena jedna absence (důvod netřeba dokládat).
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (19.01.2017)

Seminář bude zaměřen především na praktickou činnost s žákovskými komunikáty.

K tomu je předepsána znalost těchto dokumentů:

Výsledky šetření PISA zveřejňované na http://www.pisa2012.cz/

Současné diskusní platformy, tj. webové portály (např. http://diskuze.rvp.cz/) a časopisy (Český jazyka literatura, Didaktické studie).

Současné diskuse v laických i oborových médiích.

Materiály týkající se maturitní zkoušky z českého jazyka (http://www.novamaturita.cz).

 

Publikace (výběr bude specifikován):

Walterová, Eliška a kol. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 350 s.

ISBN 978-80-246-2043-5.
 
Didaktické studie, roč. 4, č. 2, monotematické číslo Současné pohledy na klíčové vzdělávací oblasti a proces učení.
 
Didaktické studie, roč. 5, č. 1, monotematické číslo Jazyková výchova ve škole 21. století. 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK