Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2020)
Přednáška je věnována úloze českého jazyka v historii školního vzdělávání v období konce 19. a především 20. století. Ve
světle významných mezníků objasňuje, jak byly postavení a funkce českého jazyka v oblasti školství ovlivňovány
měnícím se historickým kontextem. Představuje problematiku ze dvou hledisek: 1. z hlediska češtiny jako
vyučovacího jazyka a 2. z hlediska češtiny jako vyučovaného předmětu. Téma chápe komplexně jako sociokulturní
jev, který byl ve svém vývoji vedle odborných faktorů významně determinován dobovou školskou a jazykovou
politikou.
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2013)
The seminar is devoted to the role of Czech language in history of Czech language education in the 19th and
especially 20th century. It explains how the function and position of Czech language in the area of education were
influenced by changing historical context. The topic is explained in a complex way, as a socio-cultural
phenomenon, which was (besides scientific factors) determined by school and language policy during its
development.