PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Literatura s tématikou dětství II - OB2301027
Anglický název: Children's Literature II (Bc.)
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 44 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mark Robert Farrell
Vyučující: Mark Robert Farrell
Prerekvizity : OB2301024
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (19.08.2008)
The course is a continuation of Literatura s tématikou dětství I, which is a pre-requisite. The course continues its focus on an appreciation and understanding of literature with child protagonists and its potential for use in school classrooms. There will be close readings of important representative examples from prose and poetry, and in-class activities working on reading, speaking, writing and listening English-language skills. The students will be expected to give thought to the history of and criticism of this literature, as well as to the possible application of, and extension of, the in-class activities for primary- and secondary-school English classrooms.
Literatura
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (19.08.2008)

Doporučená literatura:

BENEDICT, S.; CARLISLE, L. Beyond Words: Picture Books for Older Readers and Writers. Portsmouth, New Hampshire: Heinemann, 1992.

CARPENTER H.; PRICHARD M. The Oxford Companion to Children's Literature. Oxford: OUP, 1999.

DARIGAN, D.L.; TUNNELL, M.O.; JACOBS, J.S. Children's Literature: Engaging Teachers and Children in Good Books. New Jersey: Prentice Hall, 2001.

DIERKING, C.; ANDERSON-McELVEEN S. Teaching Writing Skills with Children's Literature. Gainesville: Maupin House Publishing, 1998.

NODELMAN, P.; REIMER, M. The Pleasure of Children's Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003.

REES, D. Marble in the Water: Essays on Contemporary Writers of Fiction for Children and Young Adults. Boston: Horn Book, 1980.

WINTLE, J.; FISHER, E. The Pied Pipers: Interviews with the Influential Creators of Children's Literature. New York: Two Continents, 1975.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D. (13.02.2017)

Studenti si obstarají texty na jednotlivé semináře v Moodlu na této adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5117    Studenti s sebou texty mají na jednotlivých seminářích, aby s nimi mohli pracovat.

 

1. Oscar Wilde: The Star-Child (extract I)

2. Oscar Wilde: The Star-Child (extract II)

3. Francesca Lia Block: Baby Bee-Bop

4. Roald Dahl: Charlie and the Chocolate Factory (extract I)

5. Roald Dahl: Charlie and the Chocolate Factory (extract II)

6. Frances Hodgson Burnett: The Secret Garden (extract I)

7. Velký Pátek (no class)

8. Frances Hodgson Burnett: The Secret Garden (extract II)

9. Lionel Shriver: We Need to Talk About Kevin (listening)

10.Lionel Shriver: We Need to Talk About Kevin (reading)

11. P. L. Travers: Marry Poppins In the Park

12. Mark Twain: The Prince and the Pauper

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK