PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Práce ve skupinách v hodinách matematiky - O01110502
Anglický název: Group work in mathematics lessons
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Prerekvizity : O01310261
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Kriteria pro výběr úloh vhodných pro práci ve skupině, hodnocení práce ve skupině, typy kooperace v skupině v závislosti na charakteru úkolu a na složení skupiny.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Vybavit studenty potřebnými nástroji pro použití skupinového vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ.

Literatura -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Aktuální tituly, dále:

Kasíková, H. Vše o skupinovém a kooperativním učení

Kaslová, M. Vše o řešení úloh ve skupinách

Literatura včetně internetové k soutěžím skupin:

Rallye Mathématique Transalpin, Dejte hlavy dohromady

Metody výuky -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Seminář formou dílny s diskusí.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2009)

80% účast, aktivita ve skupinách i v diskusi, seminární práce na vybrané téma k práci skuin v Matematice s realizací na 1.st. ZŠ

Sylabus -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek.

2. Různé typy spolupráce uvnitř skupiny, aktivity čistě kooperativní, kooperativně kompetitivní a podmínky pro volbu úloh.

3. Výběr úloh pro skupinovou práci v jednotlivých ročnících (věkových skupinách), práce s učebnicí, sbírkami, diskuse.

4. Práce skupin a projekty.

5. Práce skupin a diagnostické a terapeutické aktivity.

6. Aktivity jako úvod k novému tématu, pozitiva a úskalí skupinové práce.

7. Specifika skupinové práce v matematice, role analýzy, role prezentace výsledků, hodnocení práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK