Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Kurz teorie vyučování rozvíjí obecné předpoklady pro práci v profesi učitele, aplikuje pedagogickou teorii v podmínkách školského systému ČR a trendů školské politiky EU. Kurz orientuje studenty před praxí v základních výukových, organizačních a administrativních činnostech učitele.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
The course develops general preconditions for working as teachers applying pedagogical theory in terms of education system in the CR and EU policy trends in education. The course provides the students before practice with basic education, organisational and administrative activities of a teacher.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Studenti charakterizují a uvedou do souvislostí základní didaktické pojmy v kontextu vzdělávacího systému v České republice. Na základě analýzy modelových výukových situací zvolí vhodné výukové strategie a svoji volbu zdůvodní pomocí odborné argumentace.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Studentscharacterize andbringinto perspectivethe basiceducationalconcepts inthe contextof the educationalsystem in the CzechRepublic. Based on the analysisof modellearningsituations, theychooseappropriate teachingstrategies andjustifytheir choicebyprofessionalreasoning.
Literatura
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2013)
Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998, 2005. Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada 2010. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2005. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2007. Národní program vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha : ÚIV, 2001.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.09.2017)
Písemný test s otevřenými a uzavřenými položkami.
Student zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky, studující má na splnění podmínek celkem tři pokusy.
Sylabus -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Pojetí obecné a školní didaktiky
Determinanty vzdělávání
Výukové cíle
Kurikulum
Hodnocení
Efektivní výukové strategie
Modely výuky
Individualizace a personalizace vyučování
Koncepce školského systému ČR a EU, legislativa
Organizace a řízení školy. Profese učitele.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
concept ofgeneraldidactics determinants ofeducation educational goals curriculum assessment and evaluation effectiveteaching strategies models ofteaching individualizationand personalization ofteaching educational systemof the Czech Republicand EUlegislation organization and schoolmanagement, teaching profession
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2012)