PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Obecná a školní didaktika - ONPP1423
Anglický název: General and School Didactics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:3/0, Zk [HT]
Počet míst: 250 / neurčen (260)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2553
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Vyučující: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Záměnnost : {splnění obou předmětů ONPP141 Obecná didaktika a ONPP142 Školní pedagogika}, ON23142004
Neslučitelnost : ON23142004
Je neslučitelnost pro: ON2314505
Je prerekvizitou pro: ONPP1416, ONPP1414, ONPP1419, ONPP146, ONPP1421, ONPP147, ONPP149, ONPP1422, ONPP148, ONPP1410, ONPP1420, ONPP1413, ONPP1424, ONPP1418, ONPP1415
Je záměnnost pro: ON2314505
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Kurz teorie vyučování rozvíjí obecné předpoklady pro práci v profesi učitele, aplikuje pedagogickou teorii v podmínkách školského systému ČR a trendů školské politiky EU. Kurz orientuje studenty před praxí v základních výukových, organizačních a administrativních činnostech učitele.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)

Studenti charakterizují a uvedou do souvislostí základní didaktické pojmy v kontextu vzdělávacího systému v České republice.
Na základě analýzy modelových výukových situací zvolí vhodné výukové strategie a svoji volbu zdůvodní pomocí odborné argumentace.

 

Literatura
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2013)

Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998, 2005.
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada 2010.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2005.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2007.
Národní program vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha : ÚIV, 2001.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.09.2017)

Písemný test s otevřenými a uzavřenými položkami. 

Student zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky, studující má na splnění podmínek celkem tři pokusy.

Sylabus -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
  • Pojetí obecné a školní didaktiky
  • Determinanty vzdělávání
  • Výukové cíle
  • Kurikulum
  • Hodnocení
  • Efektivní výukové strategie
  • Modely výuky
  • Individualizace a personalizace vyučování
  • Koncepce školského systému ČR a EU, legislativa
  • Organizace a řízení školy. Profese učitele.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2012)

písemná zkouška v rozsahu přednášek

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK