PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ III: reflexe pedagogické praxe - ON2306009
Anglický název: Methodology of French III: Practical Pedagogy
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 17 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
PhDr. Silva Machleidtová
Vyučující: PhDr. Silva Machleidtová
Prerekvizity : ON2306008
Je prerekvizitou pro: ON2306010
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)
Cílem předmětu je teoretická i praktická příprava na praxi na střední škole a provázání s předchozí praktickou zkušeností studentů na základní škole. Po absolvování souvislé praxe jsou semináře věnovány řízené reflexi na základě reálných podnětů z praxe. Studenti se budou snažit propojit bezprostřední zkušenost s teoretickými základy didaktiky cizích jazyků.
Literatura
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)

Základní literatura:

 

CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG

CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International

TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International

 

Literatura k evaluaci:

 

Libovolný titul z ediční řady Didactique de langues étrangères (CLE International)

 

Doplňková literatura:

 

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International

BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN

(coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

 

Dokumenty:

 

Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer.

(2013) Rámcový vzdělávací program pro SŠ. Praha: MŠMT

(2003) Portfolio européen de langues - lycée. Paris: CIEP/ENS/Didier

(2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 16-19 let v České republice. Praha: Fortuna

 

Časopisy:

 

Le français dans le Monde.

Cahiers pédagogiques

Cizí jazyky

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2016)

Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence.

Portfolio - reflexe pedagogické praxe.

Ústní evaluace teoretických i praktických aspektů výuky na základě portfolia a doporučené literatury (viz literatura)

 

Maximálně tři pokusy na klasifikovaný zápočet.

 

Sylabus
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)

Les espaces d’apprentissage - la classe

Les étudiants - l’apprenant de langue

Les enseignants - les acteurs d’enseignement

Enseigner oui, mais quoi ? - des contenus aux compétences

 

STAGE PRATIQUE

 

Les espaces d’apprentissage - la classe (Réflexion et évaluation)

Les étudiants - l’apprenant de langue (Réflexion et évaluation)

Les enseignants - les acteurs d’enseignement (Réflexion et évaluation)

Enseigner oui, mais quoi ? - des contenus aux compétences (Réflexion et évaluation)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK