PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky managementu vzdělávání - Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti - OKNMV31M27
Anglický název: Current issues of educational management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 3 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s jedním z aktuálních témat školského managementu, kterým je proměna funkcí a obsahů vzdělávání v postindustriální společnosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

KELLER, Jan a TVRDÝ, Lubor. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. 183 s. ISBN 978-80-86429-78-6.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. ISBN 978-80-200-1677-5.

LIESSMANN, Konrad Paul. Hodina duchů: praxe nevzdělanosti: polemický spis. Vydání první. Praha: Academia, 2015. 133 s.ISBN 978-80-200-2530-2.

PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)

Osnova:

  1. Fenomén vzdělanosti – diskuse k definicím
  2. Vzdělávání – vzdělání – vzdělanost
  3. Sociální funkce vzdělávání a vzdělání
  4. Strukturalistické a konfliktologické pojetí funkcí vzdělávání a vzdělání
  5. Vzdělání v moderní společnosti a jeho selektivní a diskriminační funkce
  6. Charakteristické rysy a zdroje postindustriální společnosti
  7. Vzdělání v postindustriální společnosti
  8. Informační společnost, společnost znalostní, knowledge society
  9. Rizika vzdělanostní společnosti, kulturní a humánní důsledky exploze informací
  10. Talent management jako jeden z nástrojů rozvoje vzdělanosti ve firmách, učící se organizace
  11. Vzdělání v evropských dokumentech
  12. Teorie a praxe nevzdělanosti v díle Konrada Paula Liessmanna
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (08.09.2019)
 

Recenze vybraného titulu doporučené literatury v rozsahu 6–8 normostran.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK