PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky managementu vzdělávání III. - OKNMV31M22
Anglický název: Current issues of educational management III.
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:4/4, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: 45 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. David Mück (02.02.2021)
Předmět se zabývá moderním pojetím managementu vzdělávání v širším i užším kontextu s uplatněním interdisciplinárních souvislostí a přístupů, akcentuje kontext znalostní ekonomiky, učící se společnosti a učící se organizace v prostředí dynamických změn a specifických cílových skupin.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (02.02.2021)
COLLINSON, Ch. – PARCEL, G. 2005. Knowledge management. Brno: Computer Press, a.s. ISBN80-251-0760-4.
DOPITA, M. 2010. Zdroje a původ konceptu znalostní společnosti. In: Pedagogika.sk,2010, roč. 1, č., s. 197 – 222. 
MLÁDKOVÁ, L. 2008. Management znalostních pracovníků. Praha: C.H. Beck, ISBN 978-80-7400-013-3.
PRŮCHA, J. 2015. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, a.s. 2015, 208 s. ISBN 978-80-7478-675-4.
TRUNEČEK, J. 2003. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional publishing, 2003, 312s., ISBN 80-86419-35-5.
TRUNEČEK, J. 2004. Management znalostí. Praha: C.H. Beck, ISBN 80-7179-884-3.
VESELÝ, A. – KALOUS, J. – MARKOVÁ, J. 2004. Kultivace vědění v klíčový faktor produkce. Praha: UK FSV CESES. Dostupné online: https://ceses.cuni.cz/CESES-20-version1-sesit04_01_markova.pdf .
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. David Mück (02.02.2021)

Seminární práce na zadané téma. Rozsah 5 NS, kvalita obsahu, splnění osnovy

Prezentace základních poznatků seminární práce k diskusi

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (02.02.2021)

1.        Vývoj a rozvoj managementu vzdělávání – podstata, teoretická východiska, interdisciplinární souvislosti a přístupy (sociální, ekonomické a psychologické souvislosti)

2.        Koncept znalostní ekonomiky a jeho dopady pro management ve formálním, neformálním a informálním vzdělávaní dospělých

3.        Knowledge management (znalostní management) a management vzdělávaní dospělých (východiska, školy, principy, úrovne)

4.        Základní koncepty znalostního managementu 

5.        Data, informace, znalosti  (jejich typologie) a moudrost v managementu znalostí 

6.        Přístupy ke konverzi znalostí v učící se organizaci

7.        Implementace modelu znalostního managementu v učící se organizaci

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK