PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Plavání III - OK0620142
Anglický název: Swimming III
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:ústní
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Babeta Chrzanowská
Mgr. Věra Kuhnová
Vyučující: PaedDr. Irena Svobodová
Prerekvizity : OK0615110, OK0620065
Je prerekvizitou pro: OK0620143
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
Zásady bezpečnosti při výuce plavání. záchrana tonoucího a způsoby dopomoci.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

Osvojení základů bezpečnosti u vody a zvládnutí záchranné akce.

Literatura -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

1.      Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993

2.      Karger, P. - Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha : VZS ČČK 2007

3.      Miler, T.a kol. Záchranář - Bezpečnost a záchrana u vody. Praha : VZS ČČK 2007

4.     ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 132 s. + 8 příloh. ISBN 80-247- 90491

5.     KARGER, P., MILER, T. Novinky v záchraně tonoucích. Praha : Výcvik. centrum VZS ČČK. 11 s.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)

Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky)
A. Teorie
1) Význam, úkoly a cíle plavání
2) Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo)
3) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí
4) Etapy plavecké přípravy  - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností
5) Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku
6) Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ
7) Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání
B. Metodika
Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení)
Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.

Sylabus -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

Hygienické zásady a bezpečnost při výuce plavání. Záchrana tonoucího a způsoby dopomoci unavenému plavci. Nácvik záchranné akce - skok do neznámé vody, přiblížení, uchopení, narovnání, tažení tonoucího, vyndavání z vody a příprava na resuscitaci. První pomoc a resuscitace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK