Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Zdravotní TV a její formy, druhy cvičení v ZTV, tradiční a netradiční pomůcky v ZTV. Funkce ZTV ve výchovně
vzdělávacím procesu.
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Health physical education and its forms. Types of exercises used in HPE, traditional and new tools, devices and equipment
in HPE. The function of HPE in the educational system.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Seznámit studenty s obsahem předmětu zdravotní tělesná výchovy, s možnostmi začlenění prvků ZTV do vyučovacího procesu a s úlohou zdravotně orientovaných cvičení při prevenci a kompenzaci zdravotních oslabení dětí.
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
To aquaint the students with the content of the subject, with possibilities and ways of including the elements of remedial education into curriculum and with the role of remedial exercises in prevention and compensation of disorders and disabilities of school children.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Hošková,B.,Matoušová,M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. Hronzová,M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011. Krištofič,J.Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV, 2000.
Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993.
Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997.
Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.
Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Formy zdravotní TV. Zdravotní skupiny. Vztah TV, ZTV a LTV, stavba a organizace cvičebních jednotek. Didaktické zásady v ZTV. Správné a vadné držení těla, vliv tělesných cvičení na držení těla. Cvičení pro jednotlivé oblasti těla. Cvičení protahovací, posilovací, relaxační a dechová, koordinační a balanční. Cvičení s náčiním (tyče, švihadla, pružné tahy, balanční míče) a na nářadí (žebřiny, lavičky, kladiny, trampolíny, švédské bedny, žebříky). Osvojení základních pohybových dovedností (praktické cvičení a schopnosti elementární diagnostiky (pozorování a hodnocení).
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (01.02.2019)
Forms of health physical education, remedial PE, health classification. Organization of lessons, didactic principles in HPE. Correct and incorrect body posture, the influence of physical exercises on a body posture. Local exercises, stretching, strengthening, relaxation, breathing, coordinating and balance exercises. Exercises with tools, requisites and apparatus. Learning basic compensatory exercises - practice, basic diagnostics and assessment - theory and practice.