PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Portfolio ve vzdělávání - OK0615617
Anglický název: Portofolio in Education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
Korekvizity : OK0615618, OK0615628
Prerekvizity : OK0615102
Záměnnost : OK0615638
Je korekvizitou pro: OK0615628, OK0615618
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.07.2021)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI. Studenti v rámci tohoto modulu studují v zimním semestru tři předměty, tj.Primární pedagogika I., II., III.Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I- Předškolní pedagogika. Do dalších předmětů je dodatečně zapíší vyučující.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)

Cílem kurzu je vzhled do tématu rozvoje morální kompetence u předškolních a mladších školních dětí. Budou představeny činitele, které sehrávají klíčovou roli při utváření hodnotového systému dítěte a didaktické možnosti napomáhající rozvoji morální kompetence.

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)

BRAVENÁ, Noemi. „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti.Praha:  Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 178 s.  ISBN 978-80-7290-773-1.                                             

HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s. ISBN  80-7178-154-1. 

KOMÁRIK, Emil, A. MAĎAROVÁ a D. MALÁ. Charakter - príspevok k rozvoju morálnej gramotnosti. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2014.

VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-80-7367-386-4.

VACEK, Pavel. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 121 s. ISBN 80-7041-148-1.

VALENTA, Josef. Morální rozvoj v rámci OSV – mravní kvality jako „učivo“. [online]. [cit. 2021-9-14]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/13709/moralni-rozvoj-v-ramci-osv-mravni-kvality-jako-ucivo-.html/

 

Metody výuky -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)

semináře

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)

Vypracování dílčích úkolů ze seminářů a zápočtová práce.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (14.09.2021)

Morální kompetence

Dítě a jeho morální vývoj

Teorie J. Piageta a L. Kohlberga a jejich význam pro praktickou práci s dětmi

Didaktické možnosti rozvíjení morální kompetence

Morální dilemata v edukaci předškolních a mladších školních dětí

Filozofie pro dětí, filozofující rozhovory s dětmi a rozvoj morální kompetence

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK