PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe I - OK0615269
Anglický název: Final teaching practice I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:3/0, Z [DS]
Rozsah za akademický rok: 0 [dny]
Počet míst: 46 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Vysvětlení: Rok4
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : OK0602157, OK0603150, OK0603271, OK0610152, OK0612024, OK0615155
Je prerekvizitou pro: OK0615270
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2014)
Směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí v celém rozsahu, studenti získávají zkušenosti s výukou v celém kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti. Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení profesních dovedností a systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.) Organizace A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě. B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu dle svých preferencí a zajistí si možnost zde hospitovat a vyučovat. Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, a to nejméně ve 30 vyučovacích hodinách (vyučuje nebo hospituje u jiných učitelů). Tato praxe se školám neproplácí.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)

 

STARÁ, J., Zemanová, B., Horská, B. (2020). Obecná didaktika I: e- učebnice. Dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/obecna-didaktika-i-planovani-vyuky

ŠEĎOVÁ, K., ŠALAMOUNOVÁ, Z.,ŠVAŘÍČEK, R., SEDLÁČEK, M., MAJCÍK, M.a NAVRÁTILOVÁ, J. (2019). Výuková komunikace. Brno: Muni press.

 

Legislativa. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/urednik

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. MŠMT ČR[online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030

KALHOUS, Z. a OBST, O. (2009). Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál.

PASCH, M. et al.(2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)

Praxe

Reflexe praxe

Plánování výuky

Komunikace ve výuce

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK