PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Integrovaný žák v běžné hodině ČJ - OK0603623
Anglický název: Integrated Pupil in a Common Czech Language Lesson
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
Vyučující: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
Prerekvizity : OK0603026, OK0603149
Je korekvizitou pro: OK0603625, OK0603636
Je neslučitelnost pro: OK0610612, OK0619185, OK0617181
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2020)
Cílem předmětu je poskytnout základní vhled do problematiky výuky českého jazyka u integrovaných žáků s různým typem postižení (žák se zrakovým, sluchovým, tělesným postižením, specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, poruchou autistického spektra a kombinovaným postižením více vadami) a přiblížit v základních obrysech složitou problematiku přípravy, plánování, realizace a vyhodnocování výuky ČJ, a to na základě praktických zkušeností získaných mimo jiné návštěvou několika vybraných škol (vyjma kombinovaného studia). Studenti se formou náslechů a volné názorové diskuse seznámí se specifickými aspekty práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami výhradně v hodinách českého jazyka (kompenzační pomůcky, speciální učebnice, problematika pedagogické asistence a spolupráce s rodiči, PPP a SPC, tvorba IVP apod.) a pokusí se o vlastní návrhy praktických činností v jednotlivých krocích realizace výuky s ohledem na osobnost a možnosti integrovaného žáka s postižením na 1. stupni (popř. 2. stupni ZŠ).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK