PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Jazyková cvičení a reálie I - OB2316015
Anglický název: Practical Language and Culture I
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 32 (70)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Hana Žofková, CSc.
Vyučující: PaedDr. Antonín Hlaváček
PhDr. Radka Hříbková, CSc.
Je prerekvizitou pro: OB2316022
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
Stručná anotace předmětu: Obsah kurzu: Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu). Jazyková cvičení prostupují celým studiem a obsahově postupně navazují na všechny ostatní disciplíny. Rozvíjení faktických znalostí z ruských reálií, rozšíření zeměvědných informací o životě v Rusku (případně včetně srovnávacího plánu česko-ruského). Jazyková cvičení mají významné postavení i při rozvíjení profesionálních pedagogických dovedností (budoucích učitelů ruského jazyka). 1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí dané slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině. Témata pro ústní a písemný výcvik: I. semestr Řečová etiketa (formy pozdravů, seznámení, rozloučení, oslovení, pozvání, vyjádření prosby, rady, souhlasu a nesouhlasu, údivu, ústní a písemná forma vyjádření omylu, blahopřání a soustrasti, poděkování). Životopis. Citový a intelektuální život, charakter a zevnějšek člověka.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2014)

Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání nebo pro práci odbornou. Kromě všestranné jazykové přípravy zároveň rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, jeho kulturní, hospodářské a sociální oblasti.

Literatura
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (01.09.2015)

ŽOFKOVÁ, H.; HŘĺBKOVÁ, R.; PECHTĚREV, A. Česko-ruská konverzace. Praha: Leda, 2003. (pro studenty)
SKÁCEL, J.; MRHAČOVÁ, E.; RIES, L. Praktická cvičení z ruského jazyka. I. díl, část A. Praha: MON, 1986. (pro studenty)
AKIŠINA, A. A.; FORMANOVSKAJA, N. J. Russkij rečevoj etiket. Moskva, 1975.

Literatura zaslaná vyučujícím elektronicky.


Ruský denní tisk, aktuální materiály stahovat z internetu.
Odborné časopisy Russkij jazyk za rubežom, Inostrannyje jazyki v škole
www.gramota.ru <http://www.gramota.ru/>
www.rambler.ru <http://www.rambler.ru/>

Sylabus -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2014)

Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu). Jazyková cvičení prostupují celým studiem a obsahově postupně navazují na všechny ostatní disciplíny. Rozvíjení faktických znalostí z ruských reálií, rozšíření zeměvědných informací o životě v Rusku (případně včetně srovnávacího plánu česko-ruského). Jazyková cvičení mají významné postavení i při rozvíjení profesionálních pedagogických dovedností (budoucích učitelů ruského jazyka).
1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí dané slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině.
Témata pro ústní a písemný výcvik:
I. semestr
Řečová etiketa (formy pozdravů, seznámení, rozloučení, oslovení, pozvání, vyjádření prosby, rady, souhlasu a nesouhlasu, údivu, ústní a písemná forma vyjádření omylu, blahopřání a soustrasti, poděkování). Životopis. Citový a intelektuální život, charakter a zevnějšek člověka.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2016)

Aktivní účast v semináři (75 %), včasné plnění zadaných úkolů, úspěšné splnění 2 průběžných a 1 závěrečného testu (minimálně 70 %). U každého testu je možný 1 opravný termín. Tematický rozsah viz sylabus.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK