Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
V průběhu výuky se studenti seznámí s různým členěním vzdělávání dospělých, aby dobře pochopili jeho rozsah, funkce a cíle jednotlivých segmentů.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
During the education the students will familiarise with various segments of adult education, and they will be able to understand extent, functions and targets of separate segments.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Studující prokáží znalost základního terminologického a teoretického ukotvení v problematice vzdělávání dospělých.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Students will demonstrate knowledge of basicterminologyand understanding of theoreticalanchoring ofthe adult education.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
BENEŠ, M. Základy andragogiky. Praha : MJF, 2003. ISBN 80-86284-36-0. PALÁN, Z. Základy andragogiky. Praha : VŠJAK, 2003. ISBN 80-86723-03-8. MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Vybrané články čtvrtletníku Andragogika dostupné na http://www.daha.cz/andragogika_clanky.html
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (08.09.2017)
Zpracování seminární práce na vybrané téma. Okruhy budou zadány studentům v úvodu kurzu.
Termín odevzdání : v termínu určeném vyučujícím vložit do Moodlu..
Zápočet bude po kladném zhodnocení práce zapsán do SIS. Poté se student zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky.
Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné.
Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Obsah je zaměřen na následující tématické okruhy. 1. Počáteční vzdělávání (členění podle ISCED). 2. Propojení počátečního a dalšího vzdělávání. 3. Další vzdělávání : (občanské, zájmové, odborné, tj. například "druhá šance", rekvalifikace apod.) 4. Zvláštní skupina dalšího odborného vzdělávání, tj. další prohlubování, rozšiřování, inovace v rámci jasně vymezené profese. 5. Instituce pro vzdělávání dospělých např. soukromé organizace, podniky, školy, NNO. 6. Specifické formy vzdělávání dospělých realizované v různých obdobích života. 7. Pedagogicko-psychologická specifika vzdělávání dospělých. 8. Specifické metody vzdělávání dospělých. 9. Teoretická výuka je doplněna exkurzemi a stážemi ve vybraných vzdělávacích zařízeních.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
The content is oriented on following thematic spheres: 1. Initial education (classification according to ISCED); 2. Initial and further education linkage; 3. Further education: (citizenly, special interests, professional, that is for example second chance, retraining and so on) 4. Special groups of further vocational education, that is further deepening, broadening, innovation in the area of clearly specified profession; 5. Adult education institutions for example private organizations, enterprises, school; 6. Specific forms of adult education implemented in various periods of life. 7. Pedagogical-psychological specification in adult education; 8. Specific methods of adult education. 9. Theoretical education is completed by educational excursions and placement in selected educational institutions.