PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Strategie zdravého životního stylu - OB23142012
Anglický název: Strategy for Healthy Lifestyle
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 45 / 45 (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D.
Vyučující: doc. MUDr. Libuše Čeledová, Ph.D.
Neslučitelnost : OB2314012
Prerekvizity : OB23142005
Záměnnost : OB2314012
Je prerekvizitou pro: OB23142032, OB23142034, OB23142033
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
Kurz je zaměřen na problematiku podpory zdraví prostřednictvím cílené modifikace životního stylu člověka. Podrobně jsou analyzovány determinanty lidského zdraví a zejména jeho rizikové a protektivní faktory. Zvláštní důraz je položen na salutogenní faktory životního stylu a na možnosti jejich systematické podpory. Východiskem jsou nejčastější poruchy zdraví moderního člověka a jejich pravděpodobné příčiny. Pozornost je věnována nejčastějším příčinám neúspěchu při naplňování zásad zdravého životního stylu a způsobům jejich eliminace. Probírány jsou i možnosti sociálně marketingové propagace zásad zdravého životního stylu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)

Cílem kurzu je prohloubit znalosti studentů o zdravém životním stylu a podpořit jejich motivaci k pozitivním změnám ve zdravotně relevantním chování. Sekundárním cílem je seznámení studentů s možnostmi profesionální podpory zdraví populace prostřednictvím edukačních a sociálně marketingových postupů.

Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)

JANIŠ, K. Didaktika sexuální výchovy. Hradec Králové : Gaudeamus, 1999. ISBN 80-7041-902-4.

MACHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.

MARÁDOVÁ, E. Poruchy příjmu potravy. Praha : VIOD, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.

ŠVARCOVÁ, E. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele [CD-rom]. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-418-7.

PETRÁSEK, R. a kol. Co dělat, abychom žili zdravě. Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-711-1.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: úspěšné absolvování písemného testu (min. 70%), jeden řádný termín, dva opravné. Test se skládá ze dvou částí. Jedna část je zaměřena především na pohyb jako součást zdravého životnho stylu a druhá na výživu. Z každé části musí student dosáhnout min. 70 % úspěšnost. V případě neúspěchu student opakuje jen tu část testu, ve které neuspěl.

Sylabus -
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (25.01.2016)
  1. Výchova ke zdraví

  2. Zdraví a nemoc, základní determinanty zdraví

  3. Zdravá výživa

  4. Zdravý životní styl v jednotlivých životních etapách

  5. Nejčastější onemocnění spojená s nesprávnou výživou

  6. Civilizační onemocnění

  7. Hypokinéze,ontogeneze lidské motoriky význam pravidelného pohybu- pohybové programy

  8. Význam pravidelného pohybu- pohybové programy

  9. Sportovní diagnostika- význam

  10. Terénní a laboratorní testování

     

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK