PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Propedeutické programovací jazyky - OB1319501
Anglický název: Propaedeutic Programming Languages
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Prerekvizity : {PS OB1IT13, 2. sem., PV}
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (12.12.2016)
Pozornost je věnována základním pojmům, principům a možnostem programování a rozvoji algoritmického myšlení s využitím vybraných programovacích jazyků. V návaznosti na oborové předměty zaměřené na algoritmizaci a programování se studenti seznámí s ukázkami vybraných typů těchto programovacích jazyků vhodných pro prvotní seznámení s principy a technikami programování na základní, popř. střední škole. Do témat patří datové strukutry a práce s daty, vývoj programových systémů, obecné a vybrané algoritmické principy, logické konstrukty, jazykové konstrukce, vazby na programování technických prvků a zařízení, postupy zaměřené na rozvoj algoritmického myšlení. Tematicky bude tvorba programů zaměřena především do oblastí výuky (aplikace matematické a fyzikální).
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (12.12.2016)

Pozornost je věnována základním pojmům, principům a možnostem programování a rozvoji algoritmického myšlení s využitím vybraných programovacích jazyků. V návaznosti na oborové předměty zaměřené na algoritmizaci a programování se studenti seznámí s ukázkami vybraných typů těchto programovacích jazyků vhodných pro prvotní seznámení s principy a technikami programování na základní, popř. střední škole. Do témat patří datové strukutry a práce s daty, vývoj programových systémů, obecné a vybrané algoritmické principy, logické konstrukty, jazykové konstrukce, vazby na programování technických prvků a zařízení, postupy zaměřené na rozvoj algoritmického myšlení. Tematicky bude tvorba programů zaměřena především do oblastí výuky (aplikace matematické a fyzikální).

Literatura
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (12.12.2016)

Materiály kurzu Propedeutické programovací jazyky: http://moodle.it.pedf.cuni.cz

Weby jednotlivých vývojových nástrojů, prostředků a prostředí, např. Scratch: http://scratch.mit.edu/, Python: https://www.python.org/, http://python.cz/, ImagineLOGO: http://imagine.input.sk/, Baltazar, Baltík: http://www.sgp.cz. Minecraft: https://minecraft.net

HALOUSKOVÁ, A. Učebnice programovacího jazyka Scratch. Brno: MUNI, 2013.

HYLMAR R. Programování pro úplné začátečníky.  Brno: Computer Press, 2012.

KALAŠ, I. a kol. Informatika pre stredné školy. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2001. ISBN 80-08-01518-7.

KALAŠ, I. BLAHO, A. ComeniusLOGO: tvorivá informatika. Bratislava: Slovenský ústav technickej normalizácie, 1998. ISBN 80-967999-0-8.

KOTEK, L. Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2013.

KOVÁŘOVÁ, L., NĚMEC, V., JIŘÍČEK, M., NAVRÁTIL, P. Informatika pro základní školy 3. díl. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 80-7402-017-9.

NAVRÁTIL, P. Příklady a cvičení z informatiky – zadání. Computer Media, 2007. ISBN 80-86686-81-3.

RACLAVSKÝ, J. Úvod do logiky: klasická výroková logika. Brno: Masarykova univerzita (Munipress), 2015. ISBN -80-210-7790-4.

SUMMERFIELD M. Python 3.  Brno: Computer Press, 2010.

TÖPFER, P. Algoritmy a programovací techniky. Praha: Prometheus, 2010. ISBN: 80-7196-350-9.

VANÍČEK, J., MIKEŠ, R. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia, 3. díl. Brno: Computer Press, 2006.

VANÍČEK, J., ŘEZNÍČEK, P. Informatika pro základní školy. I. díl. Brno: Computer Press, 2004.

VYSLOUŽILOVÁ-SPOHNEROVÁ, P. Příklady a cvičení z informatiky a výpočetní techniky II. Kralice na Hané: Computer Media, 2004. ISBN: 80-86686-12-4.

WIRTH, N. Algoritmy a štruktúry údajov. Bratislava: Alfa, 1988.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK