PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Mediální výchova - O02303082
Anglický název: Medial Education
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: MEVÝ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Radka Holanová, Ph.D.
Prerekvizity : O02303009, O02303080, O02303081
Je prerekvizitou pro: O02303083
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SMEJKALO (11.04.2005)
Mediální výchova jako součást komunikace; mediální gramotnost; vliv jazyka médií na adresáty/příjemce; sociální funkce médií v současné společnosti.
Literatura
Poslední úprava: SMEJKALO (05.09.2005)

Burton, G. - Jirák, J.: Úvod od studia médií. Barristen & Principal, Brno 2001.

Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003.

McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002.

Pike, G. - Selby, D.: Globální výchova. Grada, Praha 1994.

Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Karolinum, Praha 1999.

Sylabus
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)

Požadavky k zápočtu:
seminární práce dle domluvy s vyučujícím, test ze zadané literatury.


Cíl kurzu:
uvědomit si místo mediální výchovy v hodinách českého jazyka a literatury, nacvičit tvorbu výukových aktivit pro mediální výchovu, seznámit se s možnými inspiračními zdroji pro tvorbu takových aktivit

Obsah kurzu:
mediální výchova jako jedna z modernizačních tendencí ve výuce; mediální gramotnost a její složky; aktivní přístup k médiím; vyhledávání informací v médiích; manipulace v médiích, její rozpoznávání a obrana proti ní; rozbor a interpretace mediálních produktů; druhy médií a mediální instituce; funkce médií; práce s mediálními produkty v hodinách českého jazyka; aktivity zaměřené na výběr, analýzu a tvorbu mediálních textů; projekty ve výuce mediální výchovy; zpracování mediální výchovy v učebnicích českého jazyka pro základní školy a střední školy

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK