PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
Teorie masové komunikace - O02303074
Anglický název: Theory of Mass Communication
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: TMAS
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Korekvizity : O02303075
Prerekvizity : O02303009, O02303073
Je korekvizitou pro: O02303075
Je prerekvizitou pro: O02303077, O02303076
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SMEJKALO (12.04.2005)
Masová komunikace jako sociokulturní jev; pragmatika masové komunikace; sociální vliv masové komunikace v současné společnosti; média, masmédia a multimédia; elektronická komunikace.
Literatura
Poslední úprava: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)

Defleur, M. L. - Ballová-Rokeachová, L.: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996.

McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002.

McLuhan, M.: Jak rozumět médiím. Odeon, Praha 1991

Kunczyk, M.: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha, 1995.

Buron - Jirák, J.: Úvod do studia médií, Brno, 2001

Jirák, J. - Köpplová, B.: Úvod do studia médií a mediální komunikace, Praha 2003

Sylabus
Poslední úprava: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)

Vyučující: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.

Požadavky k zápočtu: vytvořit návrh na billboardovou reklamu a její popis (záměr, volbu designu a výrobku, cílová skupina), ústní rozprava nad publikací M. Kunczyka.

Cíl kurzu:

uvědomit si místo masových médií ve společnosti a v životě jednotlivce, seznámit se se základními termíny oboru mediálních studií a vybranými teoriemi, které činnost masových médií popisují a hodnotí

Obsah kurzu:

masa, média, masmédia; masmediální komunikace a její modely; mezníky v historii a vývoji masových médií; funkce médií, hodnocení médíí, normativní teorie chování médií; média a společnost, média a politika, média a kultura; mediální instituce, druhy médií; publikum, chování publika, interakce s médii; mediální produkty, jejich typy a metody analýzy; manipulace a objektivita; svoboda médií, morálka, komercializace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK