PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2013/2014
   Přihlásit přes CAS
PC6-Autorské systémy a prostředí (univerzitní základ pro studijní obory uč. SŠ a 1.st.ZŠ) - O02119806
Anglický název: PC6-Authoring Systems and Tools
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2013
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Prerekvizity : O02119801, O02119802, O02119803, O02119804, O02119805
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (22.09.2005)
Posláním studijního předmětu PC6 Autorské systémy a prostředí je seznámit studenty v návaznosti na předchozí kurzy systému PC s přednostmi, možnostmi a se základními způsoby tvůrčího využití počítačových technologií v práci učitele a motivovat je k tvůrčímu využívání počítače v jejich budoucí profesi. Cílem studijního předmětu je osvojení vědomostí a dovedností potřebných pro přípravu spektra různých typů didaktických materiálů pro fáze přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Současně je cílem získání minimální praktické zkušenosti s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehledu o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných výukových aplikací. Z hlediska obsahu se předmět vedle teoretické části zaměřuje především na dostupné autorské prostředky pro tvorbu výukových materiálů, které nevyžadují zvláštní znalost programování. Studenti navážou na své zkušenosti se zpracováním textu i grafiky, tvorbou prezentací a jednoduchých WWW stránek v jazyce HTML. Pomocí vhodných autorských nástrojů budou vytvářet aplikace náročnější, a to jak v podobě WWW stránek, tak i jako samostatné počítačové programy.
Literatura
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2009)

    • HARTMAN, P. Flash 5 - dynamické a interaktivní efekty.. Praha : Grada, 2001.
    • RAMBOUSEK, V., aj. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997.
    • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.
    • FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash 5 pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2000.
    • BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výchovy.. Praha : ČVUT, 1983.
    • CHUN, R. Macromedia Flash 5 pro pokročilé.. Praha : Computer Press, 2001.

Studijní prameny

Sylabus -
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (29.11.2009)
  • Zásady tvorby výukových aplikací, úvod do algoritmizace, multimediální systémy, možnosti tvorby multimediálních aplikací, autorské prostředky
  • Základy teorie analogového a digitálního zpracování zvuku a obrazu, programy pro zpracování zvuku a obrazu, zpracování obrazu a zvuku na počítači
  • Macromedia Authorware, prostředí systému, větvení programu, interaktivita, při tvorbě testových otázek, užití animací, práce se šablonami, publikování aplikací
  • Adobe Flash, prostředí a ovládání programu, vektorová grafika a import bitmap, animace, symboly, základy ActionScriptu, export flashanimací do HTML
  • WWW autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje na podporu výuky, porovnání a vlastnosti komerčních VLE systémů pro distanční vzdělávání
  • Tvorba projektu, námět, realizace, testování

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
  • Prokázání příslušné úrovně teoretických vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětu
  • Prokázání příslušných praktických dovedností při tvorbě jednoduchého výukového objektu dle zadání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK