PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Čtení s porozuměním I - ON2303109
Anglický název: Comprehensive Reading I
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 21 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D.
Prerekvizity : ON2303100
Je prerekvizitou pro: ON2303126
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (13.01.2017)
Teoretická východiska a praktické ukázky rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků nejen v rámci předmětu český jazyk a literatura. Práce s konkrétními texty, tvorba pracovních listů.
Literatura
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (13.01.2017)

Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008.
Chejnová, P.: Didaktické transformace pragmalingvistikých témat. Praha 2010.
Chejnová, P. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha 2007.
Machová. S. - Švehlová, M.: Sémantika a pragmatická lingvistika. Praha 2001.
Machová, S. - Šamalová, M. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha 2007.

Palenčárová,J. - Šebesta, K.: Aktivní naslouchání při vyučování. Praha 2006

Pišlová,S.: Pojďme se učit. Praha 2011

www.rvp.cz
www.msmt.cz
www.kritickemysleni.cz

Sylabus
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (21.02.2018)

Čtení s porozuměním a čtenářská gramotnost jako klíčové kompetence při vyučování českého jazyka. Tvorba vlastních výukových materiálů, práce s textem, budování průběžného portfolia učitele.

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK