Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
Třetí část specializace předmětu Praktické činnosti a didaktika praktických činností je zaměřena na využití praktických činností pro diagnostiku jemné motoriky, nonverbální tvořivosti, smyslového poznávání aj. Hlavním cílem je ukázat možnosti využití praktických činností pro rozvoj osobnosti dětí i dospělých osob se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich integrace do většinové společnosti.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
The third part of the specialization course is focused on the use for the diagnosis of fine motor skills, non-verbal creativity, sensory cognition etc. The main goal is show the possibilities of practical activities for the development of the personality the children and adults with special educational needs and their integration into mainstream society.
Literatura
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
HÁJKOVÁ,V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
JELÍNKOVÁ, J.; KRIVOŠÍKOVÁ, M.; ŠAJTROVÁ, L. Ergoterapie (část IV, kap. 15, část V., kap. 19, 20). Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-5837.
SLOWIK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
VODÁKOVÁ, J. kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK-PedfF, 2007. 2.upravené.vydání. ISBN 978-80-7290-322-1.
Sylabus -
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
Metody vhodné pro diagnostiku vybraných vlastností dětí i dospělých osob..
Ergoterapie, její využití v zájmových činnostech osob s různými typy postižení.
Praktické činnosti s materiály a s rostlinami, hry a další činností v rámci ergoterapie dětí.
Využívání ICT v práci s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami.
Hodnocení různých materiálů a pracovních technik z hlediska ergoterapie.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
The methods suitable for the diagnosis of selected properties of the children and adults.
The ocupational therapy, its use in leisure activities of the persons with different type of disability.
The practical activities with materiáls and plants, games and further activities in ocupation therapy of the childrens.
Use of ICT in work with the persons with special educational needs.
Evaluation of different materials and working techniques from perpective of the ocupation therapy.