PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školského managementu IV - OK0732K25
Anglický název: Current Issues of School Management IV
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/12, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Vyučující: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
RNDr. Jindřich Kitzberger
PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.
Ing. Petr Svoboda, Ph.D.
PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Prerekvizity : OK0732K39
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. V tomto semestru je předmět zaměřen na aktuální témata související s modulem vedení lidí a výcvikem v manažerských dovednostech a logicky na něj navazuje. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí. Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (15.01.2020)

GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0.

HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8.

LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika. 2010, LX, 59-69. Dostupné také z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2013/12/P_2010_3_4_06_Mentoring_59_69.pdf

PODANÁ, Radoslava. Koučování pro manažery, aneb, Všichni mají potřebné zdroje pro své cíle. Praha: Grada, 2012. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-4519-0.

Role supervize při zavádění kompetenčního modelu pedagogických pracovníků. In: TROJAN, Václav, Michaela TURECKIOVÁ a Jan VODA. Horizont 2020: III. mezinárodní vědecká konference školského managementu. Praha: CŠM, 2014, s. 121-127. ISBN 978-80-7290-786-1. Dostupné také z: http://www.csm-praha.cz/userfiles/Dokumenty/Sbornk%20pspvk%20FIN%202014.pdf

 WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4.   

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (15.01.2020)
  • Aktivní účast ve výuce
  • Splnění distančních úkolů
  • Koučovací rozhovor a jeho zhodnocení v triádách studentů   
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)

 

1.     Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství

2.     Specifika koučinku, teoretický rámec

3.     Stanovování cílů, metoda GROW

4.     Koučovací rozhovor, koučovací pozice

5.     Zpětná vazba

6.     Sebekoučování, reflexe manažerské role

7.     Využití koučinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK