|
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
Cíle předmětu: Cílem kursu je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými souvislostmi socio-rehabilitačních a psychoterapeutických vlastností výtvarného projevu a motivovat je k dalšímu poznávání. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
Ruyer, R. Paradoxy vědomí. Expresivita. Praha : UK - Pedagogická fakulta 1994 Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997 Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004 Slavíková, V. ; Slavík, J. ; Hazuková, H.: Výtvarné čarování. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001 Campbellová, J.: Techniky arteterapie ve výchově..., Praha : Portál 1998 Caseová, C. - Dalleyová, T.(ed.): Arteterapie s dětmi. Praha : Portál 1996 Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007 Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003 Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003 Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška) Sibley F., Estetické pojmy (esej) Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
Aktivní účast min. 80% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru Formy kontroly předmětu: zápočet |
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2009)
Sylabus: na první lekci si studenti přinesou základní výtvarné pomůcky (čtvrtky, pastelky, vodovky, nůžky, lepidlo
1. metodická stránka artefileticky pojaté výuky (methodics of artephiletical lesson) - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum
(main methods and metodical terms, phases of lesson, curriculum)
2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky (theory of artephiletical lesson) - obsah zážitku v edukativní situaci, koncept, prekoncept, komunikace, reflektivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl artefiletiky a arteterapie, umění a artefiletika
(content of experinece in educational situation, concept, preconcept, communication, reflective dialog, personalization and enculturation, diference among Artephiletics and Artetherapy, Art and Artephiletics)
3. praktická složka semináře (practical part of the course) - vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění, reflexe výtvarného zážitku
(own creation, excursion to the galleries or art museum, reflection of art experience)
klíčová slova: výtvarný zážitek, obsah, výraz, reflexe, prekoncept, koncept |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
zápočet |