PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Pedag.praxe v předškolních zařízeních se seminářem - OB7215317
Anglický název: Practice in the preschool institution with seminar
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [TS]
Rozsah za akademický rok: 92 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 23 (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Záměnnost : {Praxe v předšk. zařízeních + seminář}
Prerekvizity : OB7215316
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce (vedení celého dne, realizace tématického celku, projektu) v předškolním zařízení. Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku. Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické praxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku. Náplní praxe je naučit se vyhodnocovat interakce mezi učitelkou a dětmi a mezi dětmi vzájemně a efektivně výsledky evaluace využívat pro plánování a realizaci vzdělávací práce v předškolním zařízení.
Cíl předmětu
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)

Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku (připravit, realizovat a reflektovat vzdělávací projekt pro děti předškolního věku)

Metody výuky -
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)

2 týdny praxe v předškolním zařízení

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)
  • stoprocentní účast studenta v rozsahu celé pedagogické praxe (omluvená neúčast musí být po dohodě nahrazena), student předkládá vyplněný docházkový list podepsaný učitelkou v MŠ, kde plnil praxi;
  • 80% účast studenta na výuce
  • předložení pedagogického deníku (dokumentování přípravné fáze, vlastní realizace, reflexe, sebereflexe projektu nebo týdenní vzdělávací práce v mateřské škole) ve stanoveném termínu
  • splněné požadavky vedoucího praxe a prezentace praxe studenta ve výuce dle pokynů vedoucího praxe a ve stanoveném termínu
  • pozitivní hodnocení studenta učitelkou MŠ, kde student plnil praxi

 

Sylabus
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)

- konstituovat osobitý učitelský přístup jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích
pedagogických kompetencí)
- připravit, zrealizovat a zreflektovat vlastní tématický celek či projekt (vzdělávací práci v rozsahu 1 týdne)
- ověřit si začátečnickou učitelskou způsobilost
- význam sebereflexe (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti
profesních dovedností)
- hledání vztahu k teorii

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK