PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Teorie předškolní vých III - OB7215203
Anglický název: Theory of Preschool Education III
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 15 / 15 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Prerekvizity : OB7215202
Je prerekvizitou pro: OB7315320
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
V první části semestru je cílem se koncentrovat na výzkumné metody vhodné pro různé druhy aplikovaného šetření v pedagogických procesech a na výzkumy související se studovaným oborem. Metody výzkumu budou dávány do souvislostí s možným využitím v již zadaných bakalářských pracích. Cílem druhé části semestru je zaměřit se na osobnost učitele v mateřské škole, na jeho kompetence, styly a metody pedagogické práce vhodné pro děti předškolního věku. Seznámit s vlivem sociálního školního klimatu jako skrytého kurikula. V závěru bude shrnuta problematika předškolní výchovy a vzdělávání a v tomto směru bude reagováno na zájem a otázky studentů.Zkouška bude ověřovat znalosti i z předcházejících předmětů Teorie předškolní výchovy I, II, které byly zakončeny zápočtem.
Literatura
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)

Grecmanová,H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008.

Kasíková,H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.

Kašová,J.a kol. Škola trochu jinak-projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: IUVENTA, 1995.

Koťátková, S. Učitelé vytvářejí školní klima. Informatorium 3-8, 2006, 4. 3, s. 8-9.

Koťátková,S.Sociální dovednosti a komunikativní dovednosti učitelky mateřské školy. Predškolská výchova. 2003/04, č.3, s.1-5. ISSN 0032-7220.

Koťátková,S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing,2008. ISBN 978-80-247-1568-1.

Koťátková,S. Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol. Studia paedagogica. 2009, č.2, s.69-84.

Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.

Mertin, V., Gilernová,I. (eds.) Psychologie pro učitelky mateřských škol. Praha: Portál, 2003.

Pasch,M.,Gardner,T.,G.aj.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál,1998.ISBN 80-7178-127-4.

Průcha, J., Koťátková, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4

Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum,1998

Průcha,J.: Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum,1995.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK