PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Orientační praxe pro studenty chemie - OB2309040
Anglický název: Orientation praxis for chemistry students
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2016
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (18)
letní:neurčen / neurčen (18)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:2 E:2
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Neslučitelnost : OBPP14006, OB2310500
Záměnnost : OBPP14006, OB2310500
Je neslučitelnost pro: OB2317152, OB2310500, OBPP14006
Je záměnnost pro: OBPP14006, OB2317152
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (14.09.2017)
Orientační praxe spočívají v prvotním setkání s jednotlivými vzdělávacími prostředími s důrazem na didaktiku chemie, popř přírodovědných předmětů. Jsou tak primárně určeny studentům učitelství chemie a biologie ve všech kombinacích. V průběhu semestru studenti navštíví různá zařízení: základní školu, střední odbornou školu, gymnázium a další zařízení (ZUŠ, školní družinu, různé domy dětí a mládeže, nízkoprahová zažízení, instituce pro volný čas atd.). Praxe je zahájena i zakončena reflexním seminářem.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (28.01.2013)

Cílem tohoto předmětu je představit studentům edukační realitu v jednotlivých výchovn-vzdělávacích zařízeních a motivovat je v pokračování v magisterském studiu. Formou společných návštěv a rozborů pozorovaných jevů studenti získají potřebný vhled, na němž pak v dalším studiu staví didakticky laděné předměty.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (03.02.2013)

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. [Praha]: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007 [cited 03-01 2013]. Available from World Wide Web:<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf>.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [online]. [Praha]: Výzkumný śtav pedagogický v Praze, 2007 [cited 03-01 2013]. Available from World Wide Web:<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf>.

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 65-51-H/01 Kuchař-číšník [online]. [Praha]: NÚOV, 2007. Available from World Wide Web:<http://zpd.nuov.cz/RVP/H/RVP%206551H01%20Kuchar%20cisnik.pdf>.

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 63-41-M/02 Obchodní akademie [online]. [Praha]: NÚOV, 2007. Available from World Wide Web:<http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%206341M02%20Obchodni%20akademie.pdf>.

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 78-42-M/02 Ekonomické lyceum [online]. [Praha]: NÚOV, 2007. Available from World Wide Web:<http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%207842M02%20Ekonomicke%20lyceum.pdf>.

 

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (28.01.2013)

1. Úvodní setkání orientačních praktiků

2. Návštěva ZŠ

3. Návštěva gymnázia

4. Návštěva střední odborné školy nechemického zaměření

5. Návštěva další výchovně-vzdělávací instituce

6. Reflexní seminář.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK