Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2013)
Přednáška je věnována úloze českého jazyka v historii školního vzdělávání v období 19. a především 20. století. Ve světle významných mezníků objasňuje, jak byly postavení a funkce českého jazyka v oblasti školství ovlivňovány měnícím se historickým kontextem. Představuje problematiku ze dvou hledisek: 1. z hlediska češtiny jako vyučovacího jazyka a 2. z hlediska češtiny jako vyučovaného předmětu. Téma chápe komplexně jako sociokulturní jev, který byl ve svém vývoji vedle odborných faktorů významně determinován dobovou školskou a jazykovou politikou.
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2013)
The seminar is devoted to the role of Czech language in history of Czech language education in the 19th and especially 20th century. It explains how the function and position of Czech language in the area of education were influenced by changing historical context. The topic is explained in a complex way, as a socio-cultural phenomenon, which was (besides scientific factors) determined by school and language policy during its development.