PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Souvislá výuková praxe na ZŠ - O02301046
Anglický název: One-block Teaching Practice in Lower Secondary Schools
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 14 [dny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: SVPR
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O02301041
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (11.02.2018)
V rámci Souvislé oborové praxe na ZŠ student stráví dva až čtyři týdny na vybrané základní škole, kde jim bude přidělen mentor, který je seznámí s prostředím a chodem školy. U mentora studenti absolvují 8 náslechových hodin, které podrobí analyze a hodnocení s využitím předem připravených pozorovacích archů. Následně student na základě mentorových instrukcí odučí 12 vyučovacích hodin v určených třídách. Každá z odučených hodin bude podrobena hodnocení mentora. Očekává se, že při přípravě a realizaci dalších vyučovacích hodin student poznámky a doporučení mentora v co největší míře zohlední. Jedním z požadavků Souvislé oborové praxe je vedení pečlivého a podrobného záznamu o praxi studenta ve formě portfolio, které obsahuje několik typů dokumentů a materialů (např.: přípravy na hodinu, soubor profesních kvalit, použité materiální didaktické prostředky). Cílem tohoto předmětu je transformovat nabyté znalosti a zkušenosti do praxe a tyto dále formou akce a reflexe rozvíjet a prohlubovat.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (11.02.2018)

1. Gower, R., Phillips, D., Walters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford. Heinemann.

2. Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Oxford. Heinemann.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK