PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Dětské divadlo a divadlo pro děti - O01315289
Anglický název: Children's Theater and Interpretation
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008 do 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 25 / neomezen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Radek Marušák
Vyučující: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (16.03.2017)
V tomto krzu se studenti seznámí se specifiky dětského divadla a na konkrétních ukázkách pojmenují dramaturgické, režijní, scénografické, hudební prostředky.Studenti se sznámí s procesem vzniku dětského divadla nebo přednesového interpretačního vystoupení. V praktických činnostech potom následně naváží na znalosti z hlasové a herecké průpravy a zkusí si práci na jevištním tvaru.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (16.03.2017)

Cílem kurzu je vymezit se studenty znaky a specifika divadla pro děti a divadla hraného dětmi. Na základě těchto znalostí a zkušeností studenti ukáží schopnost hlouběji a samostatněji zhodnotit divadelní představení pro děti, a to i na základě vlastní práce na drobném jevištním tvaru.

Literatura
Poslední úprava: MgA. Michaela Váňová (13.09.2019)

HONZL, J. Pohyb divadelního znaku. Slovo a slovesnost 6, 1940. č. 4.

MARUŠÁK, R. Chodíme s dětmi do divadla. In Rádce učitele 2: Praktické rady pro výuku i Váš osobní rozvoj. Praha: RAABE, 2004.

PALARČÍKOVÁ, A.: Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Artama: Praha, 2001.

REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007.

SLAVÍK,M. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Artama: Praha 1996.

URBANOVÁ, A.. Mýtus divadla pro děti. Artama, 1993.

VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. 

VELTRUBSKÁ, I.. Divadlo očima dětí. Dramatika pro děti, VIII. díl. Praha : ARTAMA, 1994. 

Metody výuky
Poslední úprava: MgA. Michaela Váňová (23.09.2020)

Přednáška, dílna, rozbory videonahrávek, zhlédnutí a reflexe divadelního představení pro děti, diskuse, praktické ukázky výukových bloků s reflexí (kurz kombinuje činnostní metody práce s přednáškou).
V případě distanční výuky budou videopřednášky k dispozici zapsaným studentům automaticky, ostatním zájemcům na vyžádání mailem u vyučujícího kurzu.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MgA. Michaela Váňová (23.09.2020)

Zápočet: aktivní účast v semináři + zhlédnutí tří divadelních představení pro děti a vypracování jejich reflexe dle zadání.

Sylabus
Poslední úprava: MgA. Michaela Váňová (13.09.2019)
 
  • úvod do problematiky, význam divadla pro děti
  • videoukázka / návštěva divadelního představení
  • metody přípravy žáků na návštěvu divadelního představení
  • základní složky divadelního díla, čtení divadelního znaku
  • metody reflexe divadelního představení
  • specifika a význam dětského divadla
Vstupní požadavky
Poslední úprava: MgA. Michaela Váňová (13.09.2019)

Kurz je přednostně určen pro studenty specializace dramatická výchova.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK