PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická praxe - ONPP144
Anglický název: Educational and Psychological Practice
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 40 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:0 E:2 S:0
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Mgr. Diana Dvořáková
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Mgr. Lenka Jirušková, Ph.D.
PaedDr. Eva Marádová, CSc.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
Mgr. Jarmila Pavlišová
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Korekvizity : ONPP13002, ONPP143
Prerekvizity : ONPP141
Záměnnost : O02214008
Je korekvizitou pro: ONPP13102, ONPP143, ONPP13002
Je záměnnost pro: O02214008
Navazuje na:ONPP143
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Předmět seznámí studenty s učitelskou profesí a náplní práce učitele v celkovém kontextu chodu školy. Zaměří se na interakci učitele a žáka ve výchovně vzdělávacím procesu z pohledu pedagogického i psychologického i souvisejícími nevýukovými činnostmi. V rámci doprovodných seminářů budou teoreticky reflektovány aspekty výuky a tuto reflexi uplatní studenti při plnění úkolů v portfoliu dle zadání.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)

Studující v průběhu observační praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, k jejich analýze využije vhodné psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické koncepty. Ve skupině diskutuje perspektivy žáků a učitelů, s oporou o odbornou argumentaci navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací.

Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)

Literatura bude doporučena podle výběru volitelného úkolu.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)

Pro udělení zápočtu je nutná aktivní účast na praxi. vypracování portfolia dle stanovených požadavků. Další požadavky sdělí jednotliví vyučující.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)

- pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory
- reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky
- besedy se zástupci vedení školy
- analýza školní dokumentace
- rozhovory s vyučujícími školy a žáky
- podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity
- zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK