PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Metodika kombinovaného studia I. - OKO133211
Anglický název: Methodology of combined studies I.
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kohnová, Ph.D.
Záměnnost : OKO131111
Je neslučitelnost pro: OKO131111
Je prerekvizitou pro: OKO1332V01, OKO1332V04, OKO1332V02, OKO1332V03
Je záměnnost pro: OKO131111
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)
Studenti budou seznámeni se specifickými podmínkami kombinovaného studia, zvl. s formou distančního studia a metodikou práce v takovéto formě studia, s pravidly využívání on-line konzultací. Součástí uvedení do metodiky kombinovaného studia je i seznámení se zásadami práce s "distančními studijními texty a učebnicemi" a s povinnostmi studentů v rámci řízeného samostudia. Studenti budou seznámeni s legislativním vymezením studia Vychovatelství, budou informováni o svých povinnostech vyplývajících ze studia na Univerzitě Karlově a Pedagogické fakultě UK.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)

Cílem metodiky studia je poskytnutí základních informací o studovaném vzdělávacím programu, formě a organizaci studia, obsahu a požadavcích na studenty. Uvedení do metod distanční formy studia a do problematiky a metod kombinovaného studia a seznámení s požadavky řízeného samostudia. Dalším cílem je uvedení do historického kontextu profese vychovatele, legislativní vymezení vzdělávání vychovatelů a přehled dokumentů vzdělávací politiky.

Literatura
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)

DVOŘÁKOVÁ, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání.Liberec: Technická univerzita, 1999. ISBN 80-7083-332-7.

CHAROUZEK, Z.; PAVLÍK, O. Distanční vzdělávání : Základní charakteristiky a realizační možnosti : Studijní materiál pro řízené sebevzdělávání. Praha : Akademie J. A. Komenského, 1993.

ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. 2. vyd. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.

Zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon

Zákon č. 563/2004 Sb..

Vyhláška č. 317/2005 Sb. ve znění novely č. 412/2006 Sb. o dalším vzdělávání  pedagogických pracovníků, akreditační komisi  a kariérním systému.

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha, Praha. MŠMR, 2001

Sylabus
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)

Obsahové vymezení:

                               prezentace školy jakožto vysokoškolské instituce;

                               seznámení s podmínkami studia na vysoké škole;

                               s povinnostmi a právy studenta;

                               se základními studijními předpisy a ustanoveními;

                               s podpůrným systémem a možnostmi jeho využívání.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)

Aktivní účast na výuce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK