PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická diagnotika a kazuistika I - OK0515211
Anglický název: Educational Diagnostics and Case Reporting I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (27)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0515108
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
Cílem první části tohoto předmětu je zorientovat se v pojmech vztahujících se k diagnostice-defenice, k pedagogické diagnostice, k jejímu uplatnění a funkci v předškolním vzdělávání. Otevřít předpoklady pro kvalitu diagnostiky a chyby v pedagogické diagnostice. Předmět bude zahrnovat přiblížení poruch (chování, emocí )se začátkem v dětství, které se mohou vyskytovat v MŠ. Druhá část předmětu se zaměří na řešení konkrétních případů chování, které přinášejí v pedagogické praxi problémy z pohledu učitele. Případy budou nahlíženy prostřednictvím zkušeností a názoru studijní skupiny. Příklady, které se nestačí diskutovat ve skupině studenti odevzdají, budou vyučujícím připomínkovány a poslouží jako podklad k zápočtu.
Literatura
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)

Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha.Portál, 2004.

Munzarová,M. Lékařský výzkum a etika. Praha: grada, 2004.

Svoboda, M. (ed)IPsychodiagnostika dětí a dospívajících.  Praha: Portál, 2002

Train, A.Nejčastější poruchy chování. Praha: Portál, 2004.

Zelinková,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.

Mertin,V., Gillernová,I.Psychologie pro učitelky mateřských škol.Praha: Portál, 2010

Tomanová,D. Uvod do pedagogické diagnostiky. Olomouc:UP v Olomouci, 2006.

Mezinárodní klasifikace duševních poruch a poruch chování - s počátkem v dětství. Psychiatrické centrum Praha, 2000.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK