PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická diagnostika - OB2314008
Anglický název: Educational and Psychological Diagnostics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Olga Opekarová, Ph.D.
Prerekvizity : OB2313006
Je neslučitelnost pro: OB23142008
Je prerekvizitou pro: OB2314017
Je záměnnost pro: OB23142008
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Cílem kurzu je zkvalitňování učitelských kompetencí při využití diagnostických metod nezbytných pro práci učitele základních a středních škol. Dále motivace k cílené spolupráci s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí a mládeže (rodiče, výchovný poradce, specialista pedagogicko-psychologické poradny, sociální odbory, oddělení péče o dítě apod.). Obsah kurzu: Pedagogická a pedagogicko-psychologická diagnostika v praxi. Okruhy problematiky, které řeší pedagogicko-psychologická diagnostika. Podpůrný systém ve školství (poradenské systémy, diagnostická a informační centra, úloha výchovného poradce na škole). Explorační metody, diagnostické metody, poradenské a intervenční metody užívané učitelem, výchovným poradcem, ev. školním psychologem. Ilustrace vybraných diagnostických a intervenčních technik. Návštěva diagnostického pracoviště
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

Byčkovský,P.: Základy měření výsledků výuky. ČVUT, Praha 1982.

Helus,Z.-Hrabal,V.-Kulič,V.-Mareš,J.: Psychologie školní úspěšnosti žáků. SPN, Praha 1979.

Hrabal,V.: Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. SPN, Praha 1989.

Chráska,M.: Didaktické testy v práci učitele. Olomouc 1988.

Opekarová,O.: Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Raabe, Vedení školy, Praha 1998.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK