PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Výběrový kurz III - ekonomicko-regionalistický - Role muzea v občanské výchově - OB2312033
Anglický název: Special Course III. - The Educational Role of the Museum
Zajišťuje: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 37 / 37 (60)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Markéta Dvořáková
Vyučující: Mgr. Markéta Dvořáková
Je neslučitelnost pro: OB2312032
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)
Stěžejní částí výběrového kurzu Role muzea v občanské výchově jsou návštěvy a účast na vybraných specializovaných programech, které muzea, galerie (příp. knihovny, archivy) připravují konkrétně pro školy, děti a mládež. V rámci těchto návštěv je poukázáno na muzeum v kontextu jeho vzdělávacího potenciálu a na roli muzea ve spojení s potřebami současné školy. Studenti vypracuji aktivní percepci navštívených muzejních expozice, popř. programů a připraví vlastní výchovně vzdělávací projekt, jenž bude vycházet z cílů předmětu občanská výchova a základy společenských věd.
Cíl předmětu
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)

Cílem kurzu je dovést studenty k zamyšlení nad využitím muzea v jejich budoucí pedagogické praxi a k přípravě vlastního výchovně-vzdělávacího programu pro návštěvu muzea.

Literatura
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)

Brána muzea otevřená. Průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. (ed.) A. Brabcová. Nadace OSF Praha a Nakladatelství Juko. Náchod, 2003.
M. a N. Křístkovi, Pracovní listy. In: Učím s radostí. Zkušenosti - lekce - projekty. Kritické myšlení a Step by step ČR, Agentura Strom. Praha, 2003, s.173 - 181.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)

1) aktivní účast na organizovaných exkurzích

2) vypracování reflexe na navštívená muzea

3) vypracování jednoho vlastního výchovně vzdělávacího projektu

Sylabus
Poslední úprava: DVORAKOM/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2012)

Účast na vybraných výchovně-vzdělávacích projektech pražských muzeí, galerií, knihoven a archivů (Národní galerie, Národní pedogogické muzeum, apod.) podle jejich aktuální nabídky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK