Procvičování a rozvíjení jazykové kompetence automatizováním jazykových prostředků (zejména důležitých frazeologických a mluvnických struktur) nutných pro aktivní vyjadřování. Nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě (compréhension orale et écrite) a správného reagování slovem i písmem (expression orale et écrite). Tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Je třeba dbát na správnou výslovnost, přirozenou dikci a melodii věty. Seznámit se s vybranými okruhy francouzských reálií v konfrontaci s naší skutečností. Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA. Je zajištěna gradace a evaluace kurzu.
Poslední úprava: Mgr. Milena Fučíková, Ph.D. (25.01.2017)
The practice and development of the language competence by automating of language devices (phraseological and grammatical structures) necessary for the active use of language. The comprehension of formal spoken and written French (compréhension orale et écrite) and the correct responding in the spoken and written form (expréssion orale et écrite). Creative processing and mastering of selected conversational topics and further extension of conversational areas. Focus on the correct pronunciation, the natural articulation and the intonation of a sentence. Meeting with selected areas of the French realia in regard to the Czech realia. Getting through the French coursebook Alter Ego 3+.
DOMINIQUE, P.; GIRARDET, J.; VERDELHAN, M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1988 - 1993.
BOULARÉS, M.; FRÉROT, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris: Clé International, 1997.
GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris: Clé International, 2002.
CHOLLET, I.; ROBERT, J.-M. Point par point: Exercices de grammaire française. Paris: Didier, 2000.
HENDRICH, J.; RADINA, O.; TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Praha: SPN, 1991.
PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989.
PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M.; REJTHAROVÁ, V. Mluvená francouzština. Praha: Academia, 1997.
TIONOVÁ, A. Francouzština pro pokročilé. Praha: SPN, 1989.
Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris : Hachette
Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (26.02.2017)
Course requirements:
Active participation at the seminars (min. 75% attendance). Analysis of the French coursebook PANORAMA, mastering of the oral and written form of both vocabulary and grammar covered in 12 units (basis of the French verbal system, pronouns expressing object, subjunctive, passive voice, conditional mood, expression of hypothesis; interrogative, demonstrative, possessive and negative pronouns, adverbs, present participle, gerund, relative clauses). Accomplishment of homework set to be done individually, study of further additional exercices and texts, as well as materials from the seminars conducted by a French lector.
Sylabus -
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Cíl a obsah:Zopakovat a dále prohlubovat jazykové kompetence získané na střední škole, rozvíjet komunikativní dovednosti a rozšiřovat konverzační okruhy. Rozvíjet pohotovost orientovat se ve francouzsky mluvícím prostředí, porozumět francouzskému mluvenému i psanému projevu (compréhension orale et écrite) a správně se vyjadřovat ústně i písemně (expression orale et écrite). Dbát na správnou výslovnost, přirozenou plynulou dikci a melodii věty, nácvik hlasitého čtení. Procvičovat pravopis diktáty. Rozvíjet vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukci a résumé v rámci vybraných témat.
Požadavky ke zkoušce: Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora.
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (26.02.2017)
Aim and content: Revision and further development of language skills acquired at secondary school, development of communicative skills and expansion of conversational areas. Development of the aptitude to orientate in a French-speaking environment, understanding of oral and written forms of French (compréhension orale et écrite) and correct oral and written production (expression orale et écrite). Focus on correct pronunciation, natural articulation and intonation of a sentence, training of reading aloud. Practice of the orthography via dictations. Expansion of one's own oral and written expression, translation, paraphrase and summary within the frame of given topics.