Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu.
V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou
kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů
a jevů doplňuje vědecké poznání.
Ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky
do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky
analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět
představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu –
učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu.
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
The subject is ment for students who are not specialised at VAE. They will be presented the basic information and learn to understand the wide interdisciplinary connections of the subject. They will also study the practical implications of the presented theories.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky
do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky
analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět
představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu –
učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu.
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
Authenticing and analyses of adjusted level in art and psychodidactical dimension profesion competetion of teacher. Prepare of teaching attempts. Reflection and evaluation.
Hazuková, H. Příprava učitele na rozhodování ve Vv, 1993
Fulková, M, Slavík, J., Novotná, M. Výtvarná výchova 6.-7., 8. - 9.roč.
Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995
Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996
Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997
Cikánová, K. Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997
Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996
Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995
Tužkou, štětcem nebo myší. Praha, Aventinum 1998
Brožková, I. Dobrodružství barvy. Praha, SPN 1982
Šamšula, P. Obrazárna v hlavě 1. - 10. Praha, Práce 1996 - 2001
Kolektiv autorů katedry Vv Ped F UK : Průvodce výtvarným uměním I. - V. Praha, Práce
Zhoř, I. : Proměny soudobého výtvarného umění. Praha, SPN 1992
Pohribný, A. : Malý labyrint výtvarného umění, Praha, SNDK 1968
Vzdělávací programy MŠMT - RVP
Časopisy ?Výtvarná výchova", ?Ateliér"
Motivační literatura - populárně vědecká, atlasy, učebnice žáků, školní knihovny, časopisy, katalogy výstav
Internet,
Materiály a Programy na CD z depozitáře K. Cikánové
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
přednáška, četba, interpretace uměleckého díla, plánování Vv úkolů, videoanalýza hodin vv, myšlenková mapa, muzejní a galerijní edukace, reflexe, sebereflexe
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
lecture, interpretation of the meaning, lessonś planning, video-analysis, mind map, museum education, reflection, self-reflection
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
Požadavky ke kontrole:
Zápočet:
Individuální prezentace na semináři didaktiky
Zkouška:
Témata budou zadána na semináři didaktiky.
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
Demands to controle:
Credit:
Individual prezentation in seminar of didactics
Examination:
Téma - assign in seminar of didactics
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (02.02.2019)
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu. V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů a jevů doplňuje vědecké poznání. Ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
Contemporary trends in didactics of VAE. Dimensions of art training teacher. Subject matter of the disciplin. Mind maps and their potential. Works of art within the system of cultural education.