PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Fonetika a fonologie IV - O01301214
Anglický název: Phonetics and Phonology IV
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2007 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok2
Staré označení: FONE
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O01301213
Je prerekvizitou pro: OSOZ1AA
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
Cílem kurzu je shrnout probrané aspekty anglické výslovnosti a analyzovat je z didaktického hlediska. Kurz seznamuje s účinnými technikami výuky výslovnosti na 1. stupni ZŠ formou ukázek, diskuzí a mikrovýstupů. Kurz dále nabízí vhled do zajímavých oblastí úzce spojených s anglickou výslovností (např. homofonie).
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)

Povinná literatura:

NIXON, C.; TOMLINSON, M. Primary Pronunciation Box. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.

Doporučená literatura:

HEWINGS, M. Pronunciation Practice Activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.

KELLY, G. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Education Limited, 2000.

HANCOCK, M. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.

BAKER, A. Tree or Three? An elementary pronunciation course. Cambridge University Press, 2nd ed., 2006.

BAKER, A. Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge University Press, 3rd ed., 2006.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)

1) words commonly mispronounced

2) homonymy; onomatopoeic words; what animals do

3) pronunciation teaching - overview of basic techniques; choosing materials for peer-teaching

4) peer-teaching (segmentals, phoneme-to-grapheme correspondences)

5) peer-teaching (connected speech, suprasegmentals)

6) revision for the comprehensive exam

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)

80% docházka (2 povolené absence); ukázka výukové aktivity zaměřené na výslovnost; detailní plán hodiny; zpětná vazba na vlastní mikroteaching a na mikroteaching vybrané spolužačky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK