PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe II - O01215270
Anglický název: Final teaching practice II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 9
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [DS]
Rozsah za akademický rok: 20 [dny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:0 E:1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Jaroslava Kloboučková
PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O01215269
Navazuje na:O01215170
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2013)
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.). Podporuje také rozvoj profesionality kultivací dovednosti sdílet profesní zkušenosti s kolegy a spolupracovat při profesním rozvoji v rámci školy.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (22.01.2007)

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998

Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998

Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995

Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001

Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha :

Portál, 2003

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998

Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996

Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004

dle aktuálních požadavků

Sylabus
Poslední úprava: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)

Hospitace v hodinách fakultního učitele

Vedení výuky

Hospitace v hodinách druhého praktikanta

Analýza hospitovaných hodin a vlastních výstupů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK