PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Seminář k souvislé pedagogické praxi I - O01215169
Anglický název: Seminar to final teaching practice I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 65 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: SSPR
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Magdalena Fleková
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Jaroslava Kloboučková
PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
PhDr. Klára Lancová, Ph.D.
PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O01112024, O01210152, O01215155, O01302157, O01303150, O01304271
Je prerekvizitou pro: O01215170
Je záměnnost pro: O01303169
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2022)
Studenti reflektují a analyzují svoje zkušenosti získané v rámci souvislé pedagogické praxe I , informují o nich a navrhují řešení pedagogických problémů. Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Student průběžně reflektuje svoji pedagogickou činnost s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2022)

dle aktuálních požadavků

Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2022)

dominantní je diskuse v semináři

skupinová reflexe

sdílení zkušeností

mentoring

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (13.09.2022)

Prezence na semináři 100%, aktivní účast v diskusích, předložení sebereflexe v pedagogickém deníku k danému problému.

 

 

Sylabus
Poslední úprava: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)

Studenti informují a analyzují svoje zkušenosti získané v rámci souvislé pedagogické praxe I , informují o nich a navrhují řešení pedagogických problémů.

Úkoly studentů

Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky (v případě, že nemá vlastní praxi též v reflexi hospitovaných vyučovacích hodin) formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Tuto dokumentaci nebude odevzdávat k zápočtu, je podkladem k práci v  semináři. Student průběžně reflektuje svoji pedagogickou činnost s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi, zaměří se zejména na oblast Kontext výuky. (Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi je dostupný na webových stránkách katedry primární pedagogiky.

Požadavky k zápočtu

1. Student prostuduje oblasti Rámce profesních kvalit učitele nazvané "Rozvoj školy a spolupráce s kolegy" a "Spolupráce s rodiči, odbornou a širší veřejností" a doloží příklady realizace své "dobré praxe" v těchto oblastech.

2. Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi nebo o praxi ve vymezeném rozsahu - se specifikováním počtu hospitovaných a odučených hodin (Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, a to nejméně ve 30 vyučovacích hodinách.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK