PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
ICT a výchova ke zdraví - ON2317024
Anglický název: ICT and Health Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Prerekvizity : ON2317018
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.11.2010)
Předmět se zaměřuje na problematiku využívání informačních komunikačních technologií, a to ve vztahu k podpoře zdraví. Seznamuje studenty se základními způsoby využití informačních technologií v oblasti přípravy výukových materiálů a nástrojů pro diagnostiku, evidenci a analýzu výsledků výuky zaměřené na výchovu ke zdraví. Cílem předmětu je doplnit a systemizovat vědomosti studentů týkající se psychodidaktických východisek, vývoje a pojetí funkcí ICT, resp. technických prostředků v každodenním životě i při navozování inovativních přístupů ve vzdělávání a proměn prvků edukační reality. Zároveň předmět usiluje o uvědomění si širších vývojových a systémových souvislostí využívání ICT ve vztahu k zásadám zdravého životního stylu. Shrnuje základní informace o přednostech a problémech rozvíjení počítačové gramotnosti s ohledem na zdraví dětí a mládeže.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)

Cílem předmětu je doplnit a systemizovat vědomosti studentů týkající se psychodidaktických východisek, vývoje a pojetí funkcí ICT, resp. technických prostředků v každodenním životě i při navozování inovativních přístupů ve vzdělávání a proměn prvků edukační reality, a to vzhledem k problematice zdraví.

Literatura
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.11.2010)

BREIVIK, P.S.; SENN, J.A. Information Literacy: Educating Children for the 21st Century. New York : Scholastic, Ind., 1994.

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003.

CSEMY, L. aj. Životní styl českých školáků. Praha : Psychiatrické centrum, 2005. ISBN 80-85121-94-8

eEurope 2005 : Informační společnost pro všechny : CZ. Brusel : Komise evropských společenství, COM(2002) 263, 28.5.2002

Koncepce státní informační politiky ve vzdělání. Praha : MŠMT, 2000. http://www.msmt.cz/kestazeni/SIPVZ.doc

NEŠPOR K,; CSÉMY, L. Zdravotní rizika počítačových her a videoher. Česká a slovenská psychiatrie 2007; s. 246-250. ISSN 1212-0383

RAMBOUSEK, V.; FIALOVÁ, I. (ed.) Vzdělávání pro život v informační společnosti. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-198-2

SAK, P.; SAKOVÁ, K. Mládež na křižovatce. Praha : Svoboda servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2

Využití internetu dětmi ve věku od 12 do 17 let. Safeinternet-Gemius Ad-hoc, 2006. Dostupné na: http://www.saferinternet.cz/data/articles/down_123.pdf

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)

Aktivní účast ve výuce, seminární práce.

Sylabus -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.11.2010)

1. Význam informační gramotnosti v současné společnosti.

2. Zdravotní a sociální rizika informatizace.

3. Bezpečné využívání internetu.

4. Využití ICT ve výuce výchovy ke zdraví.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK