PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Vybrané kapitoly z didaktiky FJ - ON2306019
Anglický název: Selected chapters of French Methodology
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 13 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Seminář se zaměřuje na některé aktuální aspekty lingvodidaktiky. Obsah je konkretizován podle potřeb a zájmu studentů, např.: obecné otázky jazykové vzdělávací politiky, práce s pedagogickou dokumentací, multidisciplinární a transversální přístupy k jazykovému vzdělávání, jazyková propedeutika, interkulturalita a multikulturalita v didaktice cizích jazyků. Seminář navazuje na vybrané lingvistické disciplíny rozvíjením didaktických aplikací.
Literatura
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)

CASTELLOTTI, V.; DE CARLO, M.: La formation des enseignants de langues. Paris: Hachette, 1995.

CHODĚRA, R.; RIES, L. a kol.: Výuka cizích jazyků na prahu nového století I.,II. Ostrava: Ostravská Univerzita, 2000.

CUQ, J.P.; GRUCA, I.: Cours de didactique du Français langue étrang?re et seconde. Grenoble: PUG, 2002.

RIVENC, P.: Apprentissage d´une langue étrang?re/seconde. Bruxelles : De Boeck- Duculot, 2003.

Sylabus
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)

Kurz bude od zimního semestru 2015 zaměřen na tvorbu didaktických materiálů pro praxe a otázky spojené s evaluací, včetně teoretické reflexe postupů. Studenti si vyzkouší a vzájemně okomentují cvičení pro úrovně A2-B1, v tradiční i multimediální/elektronické podobě. Seznámí se se základními zajímavymi texty reflektujícími jejich budoucí učitelskou praxi a pokusí se z nich vyvodit závěry pro oblast evaluace, práce s chybou, známkování, testování apod.

 

Požadavky ke splnění kurzu:

Aktivní účast na seminářích a příprava na ně.

Odevzdání portfolia se stanoveným počtem zpracovaných a okomentovaných cvičení a dalšími materiály dle pokynů vyučujícího.

 

 

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)

Aktivní účast na seminářích a příprava na ně.

Odevzdání portfolia se stanoveným počtem zpracovaných a okomentovaných cvičení a dalšími materiály dle pokynů vyučujícího.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK