|
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Cílem předmětu je uvést studenty do základů didaktiky hudební výchovy. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.: Hudební výchova v mateřské škole. Praha:SPN 1985,2.vydání, s.280. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, 320 s., ISBN 80-903115-7-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudba a pohyb, 1. díl. Nová Paka: FTČ 1997, 2001, 56 s., ISBN 80-902662-4-X. KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál 1999, s.143, ISBN 80-7178-306-4. ŠIMANOVSKÝ Z., TICHÁ, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4 ŠIMČÍK,D: Rytmizujeme 33 slovenských prísloví a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, 1. vydání, ISBN:80-89055-15-x. VISKUPOVÁ,B.:Hudebně pohybové hry. Praha:Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon, 1969, s.99, č.16/2 02-263-69. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN, 1989, 181 s., č. 02/53 14-623-89. HURNÍK, I., EBEN, P.: Česká Orffova škola, I1. díl.Praha : Supraphon 1983, s.53., č. 16/2 02-263-69. ŠIMČÍK,D.: Rytmizujeme 33 slovenských prislovi a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, ISBN:80-89055-15-x. HUDEBNÍ VÝCHOVA.Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu .FHV UMB, Banská Bystrica ISSN1335- 1605. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
V plánovaném rozsahu výuky v kombinovaném studiu budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce a samostatná práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán seminářů a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich osobní úkoly. Budou to jejich osobní prezentace při práci s písní a jejím instrumentálním doprovodu na Orffovy hudební nástroje. Předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Jejich příprava bude kontrolována na plánovaných setkáních. Od učitele obdrží na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou
V plánovaném rozsahu výuky v kombinovaném studiu budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce a samostatná práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán seminářů a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich osobní úkoly. Budou to jejich osobní prezentace při práci s písní a jejím instrumentálním doprovodu na Orffovy hudební nástroje. Předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Jejich příprava bude kontrolována na plánovaných setkáních. Od učitele obdrží na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Řádná docházka . Studenti vypracují partitury 5 písní pro děti v předškolním věku s uplatněním hry na zobcovou sopránovou flétnu, bicí i melodické nástroje z Orffova hudebního instrumentáře. S pomocí klavíru pak předvedou jejich nácvik se studenty v semináři. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Didaktické zásady v Hv.Vyučovací metody a diferenciace žáků v HV. Integrace hudebních činností s ostatními estetickovýchovnými činnostmi na příkladech.Struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování. Mimoškolní hudebně osvětové práce s předškolními dětmi. Česká adaptace Orffovy školy v praxi
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
žádné |