|
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Cílem předmětu je připravit studenty na všestranné využití klavíru pro školní praxi ve všech hudebních činnostech. Požadavky na úroveň klavírní hry budou diferencovány do kategorie A (úplní začátečníci) a do kategorie B (pokročilí). |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M..: Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. DROPOVÁ,A.: Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48, ISBN:80-968600-3-8. DOSTÁL,J.: Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71. MILES, JOHN C.: Začínáme hrát na klavír.Praha: Svojtka + CO 1998, 2.vydání, s.64, ISBN: 80-7237-056-1. KODEJŠKA,M.: Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M..: Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. Kodejška,M.: Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.- A program, B program. Praha: (kompendium) 2005. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
V plánovaném rozsahu kombinovaného studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si některé přednesové skladby a nebo doprovod písní znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní.
V plánovaném rozsahu kombinovaného studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si některé přednesové skladby a nebo doprovod písní znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Řádná docházka do seminářů a zvládnutí všech úkolů uvedených v Individuálním záznamovém archu klavírní hry |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Kategorie A: 8 jednoduchých přednesových skladeb pro děti., hra jednooktávových stupnic a harmonických kadencí, hra a zpěv 10 písní. Kategorie B: 8 přednesových skladeb pro děti. Transpozice 20 písní pro MŠ a 23 písní pro 1. st. ZŠ do tónin od bílých Stylizovaný doprovod písní s využitím akordů z harmonické kadence T-S-D- T a jejich transpozice do jiných tónin |
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Žádné |