|
|
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
|
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
Dittrichová,J., Papoušek,M., Paul,K., Chování dítěte raného věku a rodičovská péče, Grada,Praha 2004 Erikson,E.H., Životní cyklus rozšířený a dokončený,nakl. Lidové noviny, Praha 1999 Heidbrink,H., Psychologie morálního vývoje, Portál, Praha 1997 Langmeier, J., Krejčířová,D., Vývojová psychologie, Grada, Praha 2005 Macek, P., Adolescence, Portál, Praha 1999 Piaget,J., Inhelderová,B., Psychologie dítěte, Portál, Praha 2007 Pouthas,V., Jouen,F., Psychologie novorozence, Grada, Praha 2000 Pražská skupina školní etnografie,Psychický vývoj od 1. do 5. třídy, Karolinum, Praha 2005 Říčan,P., Cesta životem, Pyramida, Praha 1991 Sobotková,I., Psychologie rodiny, Praha Portál2006 Švancara,J., a kol.,Diagnostika psychického vývoje, Avicenum, Praha 1974 Trpišovská, D., Vývojová psychologie pro studenty učitelství, PF UJEP, Ústí n. L.2001 Trpišovská,D., Vacínová,M., Ontogenetická psychologie, PF UJEP, Ústí n.L. 2006 Vacínová,M., Trpišovská,D., Farková,M., Psychologie, Praha UJAK 2010 Vágnerová,M., Valentová,L., Psychický vývoj a jeho variabilita, UK Praha 1991 Vágnerová,M., Vývojová psychologie, Portál, Praha 2000 |
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
Ke kontrole studia je předepsán zápočet. Studenti v kombinovaném studiu zápočet dostávají pouze za splnění podmínek zápočtového testu. |
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2014)
Cvičení z ontogenetiické psychologie se vyučuje paralelně s přednáškami z ontogenetické psychologie. Obsahy obou kurzů se proto navzájem doplňují. Pro cvičení jsou vybírána zejména ta témata, která budou připravovat frekventanty kurzu pro vyučování na 1.st.ZŠ
Ontogeneze - podmínky a zákonitosti vývoje. Rodina a její vliv na vývoj dítěte. Psychická deprivace v dětství a její vliv na vývoj dítěte. Raný vývoj dítěte (prenatální období, novorozenec, nemluvně, batole) Předškolní věk. Dětská hra, její význam a vývoj. Vývoj dětské kresby. Vývoj poznávacích procesů(vnímání, pozornost, paměť, myšlení, řeč) od narození do dospívání Vývoj citů od narození do dospívání. Proměny sociálních vztahů od narození do dospívání. Vstup do školy, připravenost dítěte, kritéria pro posuzování a diagnostika. Tělesný vývoj mladšího žáka. Motorika dítěte mladšího školního věku. Intelektuální vývoj mladšího žáka. Vývojové změny citů a sociálních vztahů u mladšího žáka. Osobnost mladšího žáka. Dospívání a jeho dva stupně, puberta a adolescence. Rozdíly ve vývoji chlapců a dívek. Metody vývojové psychologie (diagnostika vývojových změn) |
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2014)
Podmínkou pro zápis do předmětu je zápočet z psychologie osobnosti. |
|
||
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2014)
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet student získá za osobní prezentaci vybraného tématu při cvičeních, nebo za seminární práci v rozsahu 5-10 stran. |