PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Environmentální výchova II - OK0502135
Anglický název: Environmental education II
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: http://cevv-uk-pedf.blog.cz
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0502134
Je prerekvizitou pro: OK0502233
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (19.08.2017)
Hlavní cíle EV, cíle EV stanovené v legislativních dokumentech (RVP PV). Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.). Odcizení člověka přírodě a syndromy s tím spojené (zoofóbie, biofóbie, syndrom padajících dětí atd.). Zooasistence a zooterapie. Gardenoterapie. Ekopsychologie. Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodnocení, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.).
Cíl předmětu
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)

Cílem předmětu Environmentální výchova II. je věnovat se cílům, prostředkům, metodám a nástrojům hodnocení EV a představit praktické ukázky interdisciplinárních projektů a lekcí EV a netradičních způsobů hodnocení.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (19.08.2017)

Povinná:

Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010.

Doporučená:

Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8.

Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3.

Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0.

Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7.

Metody výuky
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)

Výuka bude probíhat kombinovanou formou. Hlavní metodou je e-learning. Tj. je počítáno se samostatnou prací u počítače doma (popř. v knihovně). Kurz vyvrcholí společným setkáním, na kterém budou shrnuty získané poznatky.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (01.02.2019)

Zkouška bude probíhat ústně. Okruhy viz sylabus. 

Sylabus
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)

Cíle EV. Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.) Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodncoení, esej, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.). Problém odcizení člověka přírodě. Ekopsychologie. Zooasistence a zooterapie.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)

Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytný přístup na počítač s internetovým připojením.

není nutné, ale doporučuji, navázat na EV I.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK