PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Didaktika VV III+IV pro specializaci VV - OB7321238
Anglický název: Art Education Didactics III, IV
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 39 [hodiny]
Počet míst: 25 / 45 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Vyučující: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí; předmět výtvarné výchovy na pre-primárním primárním stupni vzdělávání. Plánování ve výtvarné výchově(vyučovací jednotky, metodické řady, projekty). Hodnocení ve výtvarné výchově. Základní informace o výtvarné výchově dětí s handicapy. Výtvarný projev dítěte jako východisko pro pedagogickou diagnostiku, otázky jeho interpretace.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)

Vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích školní výtvarné výchovy - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností.
Vytvořit poučený náhled na kvalitu výtvarně výchovného procesu a jeho výsledků. Položit základy k porozumění dětskému výtvarnému projevu jako východisku pro pedagogickou diagnostiku a pedagogické rozhodování v situacích výtvarné výchovy.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)

HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. - DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy


(příkladový materiál). 1. vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004.
214 s. ISBN 80-968441-1-3.

Odborná literatura II:
(seznam odborné literatury, z níž vyučující čerpá při přípravě a výuce daného předmětu a ve které je obsažen
základ předmětu. U každé položky uvést: autora, název, rok vydání, vydavatele, pořadí, rozsah, ISBN)

CASEOVÁ,C.;DALLEYOVÁ,T.(eds.) Arteterapie s dětmi. 1.čes.vyd.Praha: Portál, 1995. 175 s. ISBN 80-7178-065-0.
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole.(Východiska a nové metody v praxi) . 1.vyd.Praha : Portál 1999. 192 s. ISBN 80-7178-262-9.
SLAVÍK,J. Od výrazu k dialogu ve výchově: Artefiletika. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 1997. 199 s. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1.
ZICHA,Z. Úvod do speciální výtvarné výchovy. 1.vyd. Praha : Univerzita Karlova,1981. 45 s. ISBN není.

internetový zdroj: http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1-SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf s.41-49

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)

Formy kontroly předmětu: zkouška; podle instrukcí zadaných v úvodu semestru

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)

Obsah - klíčová slova : Zodpovědnost, rozhodování , informace, operacionalizace, interpretace, plán, realizace, reflexe.
Obsah - klíčová slova: Zvláštnosti hodnocení ve výtvarně estetické interakci, výtvarný proces, artefakt a jeho funkce (výrazovost, komunikativnost, formativnost). Náhled, kritérium, formy a funkce hodnocení. Pedagogická diagnóza, vývojové a projektivní hledisko, interpretace.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)

Zkouška. Bližší podmínky jsou specifikovány v úvodní hodině semestru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK