|
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Cílem předmětu je uvést studenty do základů didaktiky hudební výchovy. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.: Hudební výchova v mateřské škole. Praha:SPN 1985,2.vydání, s.280. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, 320 s., ISBN 80-903115-7-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudba a pohyb, 1. díl. Nová Paka: FTČ 1997, 2001, 56 s., ISBN 80-902662-4-X. KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál 1999, s.143, ISBN 80-7178-306-4. ŠIMANOVSKÝ Z., TICHÁ, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4 ŠIMČÍK,D: Rytmizujeme 33 slovenských prísloví a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, 1. vydání, ISBN:80-89055-15-x. VISKUPOVÁ,B.:Hudebně pohybové hry. Praha:Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon, 1969, s.99, č.16/2 02-263-69. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN, 1989, 181 s., č. 02/53 14-623-89. HURNÍK, I., EBEN, P.: Česká Orffova škola, I1. díl.Praha : Supraphon 1983, s.53., č. 16/2 02-263-69. ŠIMČÍK,D.: Rytmizujeme 33 slovenských prislovi a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, ISBN:80-89055-15-x. HUDEBNÍ VÝCHOVA.Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu .FHV UMB, Banská Bystrica ISSN1335- 1605. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací jedné hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán na jednotlivé hodiny a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich vlastní vystoupení před skupinou. Na nich předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Hodnocení jejich práce pak bude předmětem rozhovoru učitele se skupinou (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti). Jejich příprava bude kontrolována v průběhu semestru. Od učitele obdrží na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací jedné hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán na jednotlivé hodiny a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich vlastní vystoupení před skupinou. Na nich předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Hodnocení jejich práce pak bude předmětem rozhovoru učitele se skupinou (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti). Jejich příprava bude kontrolována v průběhu semestru. Od učitele obdrží na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Řádná docházka . Studenti vypracují partitury 5 písní pro děti v předškolním věku s uplatněním hry na zobcovou sopránovou flétnu, bicí i melodické nástroje z Orffova hudebního instrumentáře. S pomocí klavíru pak předvedou jejich nácvik se studenty v semináři. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Didaktické zásady v Hv.Vyučovací metody a diferenciace žáků v HV. Integrace hudebních činností s ostatními estetickovýchovnými činnostmi na příkladech.Struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování. Mimoškolní hudebně osvětové práce s předškolními dětmi. Česká adaptace Orffovy školy v praxi
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2010)
Žádné |