PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Didaktika předškolní HV II - OB7308222
Anglický název: Didactics of Preschool Music Education II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Obsahem předmětu je uvést studenty do základů didaktiky hudební výchovy. Bude se vázat na didaktické zásady, vyučovací metody, podstatu hudební integrace, práci s Českou Orffovou školou.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Cílem předmětu je uvést studenty do základů didaktiky hudební výchovy.

Literatura
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.: Hudební výchova v mateřské škole. Praha:SPN 1985,2.vydání, s.280.

JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, 320 s., ISBN 80-903115-7-1.

JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudba a pohyb, 1. díl. Nová Paka: FTČ 1997, 2001, 56 s., ISBN 80-902662-4-X.

KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál 1999, s.143, ISBN 80-7178-306-4.

ŠIMANOVSKÝ Z., TICHÁ, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4

ŠIMČÍK,D: Rytmizujeme 33 slovenských prísloví a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, 1. vydání, ISBN:80-89055-15-x.

VISKUPOVÁ,B.:Hudebně pohybové hry. Praha:Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49.

HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon, 1969, s.99, č.16/2 02-263-69.

JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN, 1989, 181 s., č. 02/53 14-623-89.

HURNÍK, I., EBEN, P.: Česká Orffova škola, I1. díl.Praha : Supraphon 1983, s.53., č. 16/2 02-263-69.

ŠIMČÍK,D.: Rytmizujeme 33 slovenských prislovi a porekadiel. Prešov: Rokus 2002, ISBN:80-89055-15-x.

HUDEBNÍ VÝCHOVA.Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683.

MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu .FHV UMB, Banská Bystrica

ISSN1335- 1605.

Metody výuky
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

V plánovaném rozsahu  13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací  jedné hodiny za týden  budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán  na jednotlivé hodiny a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich vlastní vystoupení před skupinou. Na nich předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Hodnocení jejich práce pak bude předmětem rozhovoru učitele se skupinou (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti). Jejich příprava bude kontrolována v průběhu semestru. Od učitele obdrží  na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou
V plánovaném rozsahu  13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací  jedné hodiny za týden  budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán  na jednotlivé hodiny a v těchto plánech budou vyznačeny i jejich vlastní vystoupení před skupinou. Na nich předvedou se skupinou motivaci, nácvik písně a následně uplatnění rytmu,pulzace, metra, ostatinata s využitím orffovských hudebních nástrojů. Ke svému vystoupení využijí kvalitně vypracované přípravy. Hodnocení jejich práce pak bude předmětem rozhovoru učitele se skupinou (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti). Jejich příprava bude kontrolována v průběhu semestru. Od učitele obdrží  na počátku semestru metodické náměty pro jejich vystoupení před skupinou

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Řádná docházka . Studenti vypracují partitury 5 písní pro děti v předškolním věku s uplatněním hry na zobcovou sopránovou flétnu, bicí i melodické nástroje z Orffova hudebního instrumentáře. S pomocí klavíru pak předvedou jejich nácvik se studenty v semináři.

Sylabus
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Didaktické zásady v Hv.Vyučovací metody a diferenciace žáků v HV. Integrace hudebních činností s ostatními estetickovýchovnými činnostmi na příkladech.Struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování. Mimoškolní hudebně osvětové práce s předškolními dětmi. Česká adaptace Orffovy školy v praxi

Vstupní požadavky
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2010)

Žádné

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK