|
|
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
|
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
Dinkmeyer, D., McKay, G. D.: STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha, Portál 1996.
Gardošová, J., Dujková, L.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha, Portál 2003.
Grecmanová, H. ? Urbanovská, E.: Waldorfská škola. Olomouc, HANEX 1996
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha, Portál 2000.
Jeřábková, B.: Mateřská škola jako životní prostor I. Brno, Masarykova univerzita 1993.
Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, Nakladatelství světových pedagogických směrů 1998.
Praha, Karolinum 1995.
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994.
Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha, SNP 1992.
Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování. Brno, Paido 1995.
Steiner, R.: Filozofie svobody. Praha, Baltazar 1991.
Svobodová, J. ? Jůva, V.: Alternativní školy. Brno, Paido 1995.
Šebestová,V. ? Švarcová, J.: Maria Montessori ? aktuálně. Praha, Vyšší pedagogická škola a SPgŠ a gymnázium v Praze 6 Evropská 33.
|
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Forma výuky - seminář |
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
Požadavky ke kontrole studia Požadavky k zápočtu:
Aktivní účast na semináři, prezentace zvoleného alternativního či inovativního směru a přípravy na vzdělávací činnost ve vybrané mateřské škole vycházející ze školního programu (na základě domluvy s ředitelstvím MŠ - příprava mikrovýstupu, celého dne nebo projektu) s následnou reflexí a důrazem na sebereflexi.
|
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
diskuze o alternativních a inovativních mateřských školách (hledání vztahu teorie a pedagogické praxe) restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení reflexe hospitačních praxí sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch) konkrétní individuální a skupinové úkoly (např. navrhnout schéma rozhovoru s rodiči, proč se rozhodli umístit jejich dítě do této alternativní mateřské školy, prostudovat alternatviní či inovativní školní program a vypracovat přípravu na mikrovýstup nebo projekt, vytvořit si pozorovací a hodnotící arch pro praxi v alternativní mateřské škole atd.) aplikace teoretických znalostí (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)
|